Hej!

Liten fråga bara.

Ska kakla badrum med plattor 30x60cm, då bör (ska?) man dubbellimma för att säkerställa full täckning.
Leverantören av fix anger att jag ska använda 10mm fixkam, ska jag använda det på både vägg och på plattor då eller går man ner i storlek på kammen när man dubbellimmar?

/Claes

T
Nej, det räcker med att bakstryka plattorna med fix, alltså med den flata sidan på fixkammen, som att att bre en macka tunt med smör och sedan 10:an på väggen, räcker gott och väl och du har en 99% täckning med fix på plattan!

• Gilla
klorena och 2 till
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Nej, det räcker med att bakstryka plattorna med fix, alltså med den flata sidan på fixkammen, som att att bre en macka tunt med smör och sedan 10:an på väggen, räcker gott och väl och du har en 99% täckning med fix på plattan!
Tack! Låter ju rimligt.

T tank77 skrev:
Jag lånar denna tråd och ställer en fråga till dig som kan detta. Jag är en glad amatör som renoverar ett badrum, och skulle vilja sätta 60x60 plator på både golv och vägg. Tidigare har jag med godkänt resultat lagt ett par golv med 30x60 plattor utan större problem. Är steget till 60x60 stort - är det mycket svårare?

T
gryden gryden skrev:
Jag lånar denna tråd och ställer en fråga till dig som kan detta. Jag är en glad amatör som renoverar ett badrum, och skulle vilja sätta 60x60 plator på både golv och vägg. Tidigare har jag med godkänt resultat lagt ett par golv med 30x60 plattor utan större problem. Är steget till 60x60 stort - är det mycket svårare?
Ingen större skillnad så kör du på bara. Dom flesta plattsättare använder hjälpmedel nuförtiden som vaccumpump och nivåsystem när det läggs storformat.

spinnlevel3-510x510.jpg

ProductImage29463971.jpg

Det viktiga är att du har gjort ett bra grundarbete när det gäller storformat, alltså ett plant golv eller väggar som är jämna och fina.

• Gilla
gryden
  • Laddar…
Toppen. Jag kommer nog göra ett försök. Tack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.