Tog bort en liten vägg i lägenheten producerad 2012 för att göra ett sovrum större. Kvar blev detta kvar i taket.

Hur lagar man det på bästa sätt? Är det normalt putsbruk man sprutar på i fabrik? Måste man göra om hela taket för att få det bra?

Tacksam för era svar!

• Vit tak, gipsvägg, synlig metallregel, ofärdig konstruktion, kablage synligt, reparation eller ombyggnad pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Totte_S
Ingen målare men det där ser ut att kunna gå att spackla ut. Hur tjockt är det? Strukturen kan nog efterliknas med en roller i spacklet. Kan vara värt ett försök i alla fall.

(Om du rivit en kabel som gått ner i väggen skulle jag uppskatta någon form av åtgärd så man kan hitta utloppet i taket igen om man vill dra dit något. Mät upp utloppet exakt och sätt en lapp i mätarskåpet.)

P
Totte_S Totte_S skrev:
Ingen målare men det där ser ut att kunna gå att spackla ut. Hur tjockt är det? Strukturen kan nog efterliknas med en roller i spacklet. Kan vara värt ett försök i alla fall.

(Om du rivit en kabel som gått ner i väggen skulle jag uppskatta någon form av åtgärd så man kan hitta utloppet i taket igen om man vill dra dit något. Mät upp utloppet exakt och sätt en lapp i mätarskåpet.)
Om jag lämnar kapade VP-rör som eventuellt ska återanvändas, brukar jag sätta en magnet i rörändan, då är det lätt att hitta efter att man spacklat över.

• Gilla
Totte_S och 3 till
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:

Tack! Pratade med en målarkompis som sa ungefär precis det du säger.

VP-röret går till en takdosa 150 cm bort, men smart tanke att markera det 🙏

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.