Hobbysnickare
· Stockholm
· 246 inlägg
Tog bort en liten vägg i lägenheten producerad 2012 för att göra ett sovrum större. Kvar blev detta kvar i taket.
Hur lagar man det på bästa sätt? Är det normalt putsbruk man sprutar på i fabrik? Måste man göra om hela taket för att få det bra?
Tacksam för era svar!
Hur lagar man det på bästa sätt? Är det normalt putsbruk man sprutar på i fabrik? Måste man göra om hela taket för att få det bra?
Tacksam för era svar!
Bästa svaret
Ingen målare men det där ser ut att kunna gå att spackla ut. Hur tjockt är det? Strukturen kan nog efterliknas med en roller i spacklet. Kan vara värt ett försök i alla fall.
(Om du rivit en kabel som gått ner i väggen skulle jag uppskatta någon form av åtgärd så man kan hitta utloppet i taket igen om man vill dra dit något. Mät upp utloppet exakt och sätt en lapp i mätarskåpet.)
(Om du rivit en kabel som gått ner i väggen skulle jag uppskatta någon form av åtgärd så man kan hitta utloppet i taket igen om man vill dra dit något. Mät upp utloppet exakt och sätt en lapp i mätarskåpet.)
Om jag lämnar kapade VP-rör som eventuellt ska återanvändas, brukar jag sätta en magnet i rörändan, då är det lätt att hitta efter att man spacklat över.Totte_S skrev:
Ingen målare men det där ser ut att kunna gå att spackla ut. Hur tjockt är det? Strukturen kan nog efterliknas med en roller i spacklet. Kan vara värt ett försök i alla fall.
Hobbysnickare
· Stockholm
· 246 inlägg
Tack! Pratade med en målarkompis som sa ungefär precis det du säger.Totte_S skrev:
VP-röret går till en takdosa 150 cm bort, men smart tanke att markera det 🙏
Klicka här för att svara