Hej
Sitter ni på några goa tips om hur jag kan snygga till detta slitage på lackad ekparkett? Uppkommit av att det stått en stålbur till hund där som vovven sprungit in och ut ur så buren visst rört sig och slitit på golvet. Inte helt lätt att se på bild men det är som små porer där det letat sig ner.. ja smuts eller fukt? Inget som går bort med såpa eller bikarbonat. Hade man kunnat rädda det lite med sånt där reparationsvax? Eller slipa lite "lokalt" och snygga till det? Allt för att slippa pröjsa för att slipa hela golvet uppskattas!
Sitter ni på några goa tips om hur jag kan snygga till detta slitage på lackad ekparkett? Uppkommit av att det stått en stålbur till hund där som vovven sprungit in och ut ur så buren visst rört sig och slitit på golvet. Inte helt lätt att se på bild men det är som små porer där det letat sig ner.. ja smuts eller fukt? Inget som går bort med såpa eller bikarbonat. Hade man kunnat rädda det lite med sånt där reparationsvax? Eller slipa lite "lokalt" och snygga till det? Allt för att slippa pröjsa för att slipa hela golvet uppskattas!
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Inte lätt attefallshus snyggt på ett lackat golv. Slipar du bara där kommer det att bli ljus under.L Lordofthestrings skrev:Hej
Sitter ni på några goa tips om hur jag kan snygga till detta slitage på lackad ekparkett? Uppkommit av att det stått en stålbur till hund där som vovven sprungit in och ut ur så buren visst rört sig och slitit på golvet. Inte helt lätt att se på bild men det är som små porer där det letat sig ner.. ja smuts eller fukt? Inget som går bort med såpa eller bikarbonat. Hade man kunnat rädda det lite med sånt där reparationsvax? Eller slipa lite "lokalt" och snygga till det? Allt för att slippa pröjsa för att slipa hela golvet uppskattas!
Jag hade slipat om hela golvet och oljat in det sedan, då går såna fläckar att fixa med ett bra resultat. Inga lackade golv mer för våran del.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Inte lätt att få bort snyggt….. skulle det stå.H HEM2121 skrev:
Köpt oxalsyra och något rengöringsmedel med väteperoxid nu. Återkommer med resultat!
Det behöver verkligen inte bli perfekt, bara precis så mycket så jag slipper bekosta slipning. Hyresrätt och inte många trösklar, kommer nog åka på att behöva slipa i stort sett hela lägenheten då. Ingen aning om vad det kostar med det låter inte billigt..
Det behöver verkligen inte bli perfekt, bara precis så mycket så jag slipper bekosta slipning. Hyresrätt och inte många trösklar, kommer nog åka på att behöva slipa i stort sett hela lägenheten då. Ingen aning om vad det kostar med det låter inte billigt..
Klicka här för att svara


