Hej jag e helt nioob inom träarbete och ska fixa staketet som börjar luta och ha sig. Jag undrar, om man ska måla staketet men endast ska reparera delar av det, ska man då använda tryckinprengnerat eller behandla själv med grundolja samt trägrund innan målning. Hade för mig att ngn sagt att det inte fäster på tryck.inp....
 
Ja men hur gör man då när hela staketet ska målas NU. Går det inte att grundolja och trägrunda istället, tror nämligen att de som byggde staketet hade gjort så. Jag vet att det är att föredra tryckinpregnerat men jag vill måla iår för staketet ser verkligen slitet ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.