Hej jag e helt nioob inom träarbete och ska fixa staketet som börjar luta och ha sig. Jag undrar, om man ska måla staketet men endast ska reparera delar av det, ska man då använda tryckinprengnerat eller behandla själv med grundolja samt trägrund innan målning. Hade för mig att ngn sagt att det inte fäster på tryck.inp....