Hej!
Vi håller just nu på att fixa ett staket på en nedförsbacke. Vi har sedan tidigare gjort blomlådor närmaste marken för att kunna plantera (se gärna bilderna) blommor. Det som vi fortfarande diskuterar nu efter att ha kommit såhär långt är hur "framsidan" av staketet ska se ut så det dels ser snyggt ut men också att allting inte rasar ner. Det finns lite blommor planterade däruppe som man kan ta bort.
Vår plan än så länge är att försöka platta till och plantera små blommor, lämpliga för backe och stenigt område så ogräs inte växer fram.
Jag har försökt att googla lite på bilder men svårt att hitta något funkar för detta. Tacksam för tips eller bilder!
Vi håller just nu på att fixa ett staket på en nedförsbacke. Vi har sedan tidigare gjort blomlådor närmaste marken för att kunna plantera (se gärna bilderna) blommor. Det som vi fortfarande diskuterar nu efter att ha kommit såhär långt är hur "framsidan" av staketet ska se ut så det dels ser snyggt ut men också att allting inte rasar ner. Det finns lite blommor planterade däruppe som man kan ta bort.
Vår plan än så länge är att försöka platta till och plantera små blommor, lämpliga för backe och stenigt område så ogräs inte växer fram.
Jag har försökt att googla lite på bilder men svårt att hitta något funkar för detta. Tacksam för tips eller bilder!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Var ska staketet vara? Högst upp, där trappan börjar?
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Jag är fortfarande inte säker på att jag förstår hur du menar. Man ser en grannes staket där till höger och att det sitter tomma plintar i rad efter det. Är det där du menar ni ska bygga staketet? Eller har ni er tomt i ryggen, med huset längst ner i slänten?
Om ni sätter en marktäckare i slänten så binder den jorden.

Bild från Victoria Skoglund (Zetas)

Bild från Pacific Fence
Om ni sätter en marktäckare i slänten så binder den jorden.

Bild från Victoria Skoglund (Zetas)

Bild från Pacific Fence
Är väldigt dålig på byggtermer och sånt men staketet ska byggas där plintorna är, precis som du antog! Ja, jag tycker marktäckande perenner vore en bra idé för att ogräs inte ska börja komma fram. Superfina bilder du delade med dig! Jag tycker den översta bilden var en smart idé. Tycker det vore synd att flytta på blommorna som vi redan har planterat på uppe vid trappen.Marlen Eskilsson skrev:
Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara