Hejsan gott folk.
Har en källargrund som börjar på se tråkig ut. Huset är från mitten av 50-talet och så vitt jag vet har det aldrig varit något åtgärd tidigare.
Källarväggar på insidan är hel och fina.

Är absolut inte händig när det kommer till att putsa och jag vet att resultatet kommer se ut som skit om jag skulle göra det själv. Är det någon som vet vad det skulle kunna kosta (meter pris) att få det lagat av en fackman?

Finns det andra sätt att laga det på förutom att putsa?

C
En bild skulle nog göra susen här 😉

Sprickor och tidigare lagningar som det ser ut

• Vägg med sprickor och tidigare lagningar synliga nära marknivå.
Svårt att sia om utan mått, underlag och förutsättningar, men en standard husgrund med slipning och om allt går bra kan hamna på ca 32’ inkl moms, 21’ efter 50% ROT-avdrag.

Sen kan säkert husdrömmarens favorithantverkare göra det för 8’ svart. Men med en rimlig hantverkare skulle jag säga 32’ minus avdrag och en felmarginal på 20’ upp till med dåliga förutsättningar eller större hus.

betongponta betongponta skrev:
Svårt att sia om utan mått, underlag och förutsättningar, men en standard husgrund med slipning och om allt går bra kan hamna på ca 32’ inkl moms, 21’ efter 50% ROT-avdrag.

Sen kan säkert husdrömmarens favorithantverkare göra det för 8’ svart. Men med en rimlig hantverkare skulle jag säga 32’ minus avdrag och en felmarginal på 20’ upp till med dåliga förutsättningar eller större hus.
Tackar för svar. Gissar vilt på att det är putsat direkt på block av lättbetong. Om hela grunden ska slipas och åtgärdas så är det ca 12m2. Om det går att åtgärda fläckvis där det är dåligt så rör det sig om typ 5m2

I Injen skrev:
Tackar för svar. Gissar vilt på att det är putsat direkt på block av lättbetong. Om hela grunden ska slipas och åtgärdas så är det ca 12m2. Om det går att åtgärda fläckvis där det är dåligt så rör det sig om typ 5m2
Det går inte att göra snyggt fläckvis. Men ta in pris från en hantverkare i närheten istället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.