Hej!

Här kommer första inlägget från mig om mitt hus med källare. Grunden börjar se lite trist ut så tänkte fixa det innan sommaren är slut. Färg och puts lossnar ganska lätt och på några ställen låter det ihåligt när man knackar… Några frågor:

1. Hur viktigt är det att putsen är densamma som sitter där? Har ju ingen aning om vad det är nu.
2. Hur mycket skada på huset kan det bli om jag som glad hobbyfixare inte gör ett helt optimalt jobb?
3. Sett att man ska börja skölja av med vatten och sen fasadtvätt, ska jag inte göra tvätten efter att jag knackat och skrubbat bort all gammal färg och puts?

Tacksam om nån har några kloka råd på mina funderingar och gärna tips på annat att tänka på.
 
  • Nedrör från takränna utplacerat vid en husvägg bredvid en vädringsgrill, ovanför stenplattor och angränsande till en omkullvälvd kruka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med avflagad färg nära marken som visar tecken på fuktskador, med några löv på trottoaren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.