Hej!
Här kommer första inlägget från mig om mitt hus med källare. Grunden börjar se lite trist ut så tänkte fixa det innan sommaren är slut. Färg och puts lossnar ganska lätt och på några ställen låter det ihåligt när man knackar… Några frågor:
1. Hur viktigt är det att putsen är densamma som sitter där? Har ju ingen aning om vad det är nu.
2. Hur mycket skada på huset kan det bli om jag som glad hobbyfixare inte gör ett helt optimalt jobb?
3. Sett att man ska börja skölja av med vatten och sen fasadtvätt, ska jag inte göra tvätten efter att jag knackat och skrubbat bort all gammal färg och puts?
Tacksam om nån har några kloka råd på mina funderingar och gärna tips på annat att tänka på.