Hej.

Har en ingång till krypgrunden som ser ut såhär i dagsläget.

Ingång till krypgrund under hus med röd fasad, synlig gjuten sula och stenplattor som behöver avrinningslösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingång till krypgrund med synlig gjuten sula, trall och lutande plattor nära rödmålad husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Av det jag kan se så är det en gjuten sula ett par cm under ingången, vet ännu inte hur stor den är.
Vid väldigt kraftigt regn bildas det en pöl mellan trall och nedgång som vill rinna ner till luckan...plattor ska korrigeras med avrinningsränna.

Men jag funderar på att gräva bort all jord och sand för att sedan gjuta upp en mur av leca som putsas för att på så vis hejda vattnet från att rinna ner, samt att som en extra lösning sätta på ett lock av metall som skydd för regn ovanifrån om takfoten missar något.

Någon som har en liknande lösning att visa upp eller har andra ideér?

Jag lyfter upp den här stackars tråden och ser om någon kan hjälpa mig med ideér och tankar om vad som blir smidigast och snyggast.

Nej det är ingen gjuten sula där under utan det är såklart bottenprofilen som lecablocken är gjutna på så det ligger dränering i bakkant av denna såklart.

Tänkte lägga lite dränerande material i botten som släpper igenom det lilla vattnet som kommer komma ner där för att låta dräneringen ta upp det.

Tanken är att lägga någon form av lutande tak på den så det vattnet som träffar locket ska rinna av i framkant mot trallen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.