Hej,

Har satt igen en dörröppning i en vägg där vi har tagit ner tapeterna och planerar att måla direkt på betongen. Undrar hur man bäst får till betongstrukturen på den del som vi har satt igen? Den är ju helt slät nu (gipsskiva).

Finns nåt som heter STO Decolit som ser jättebra ut. Problemet är att det bara säljs i jätteförpackningar och det blir extremt dyrt för att bara få till en liten dörröppning.

Har funderat på spackel med sand i? Finns det nåt riktigt grovt spackel som man skulle kunna använda?

Tack och bock!
Peter
 
Tack för tipsen!

Till slut körde jag med grovt spackel som jag la lite sand i (lite lite fin sand) och bredspacklade grovt. Blev mycket bra :-)

/Peter
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.