Jag håller på att lägga LK vattenburen golvvärme i spårad spånskiva. Ska nu sätta golvgips ovanpå spånskivan för att slutligen lägga klinker ovanpå det.

Har sökt runt i lite gamla trådar här och där verkar Ardex S48 vara det bästa (och dyraste.. ) limmet. Det står även att man ska använda Ardex 8+9 som primer på plåtarna. Gäller den primern för både plåtar och spånskiva eller bara plåtarna? Hittar inte primern på deras hemsida nu tyvärr.

Ska man även skruva gipset om man använder Ardex S48?

Annars funderar jag på att flöja LK's läggningsanvisning helt och använda Kiilto start primer på både plåtar och spånskiva samt Kiilto floorfix DF och även skruva golvgipset som dom skriver.

Uppskattar alla tips och idéer, även på andra fabrikat givetvis. Det gäller bara 10m^2 så priset är inte SÅ viktigt.

Mvh Eddie Landmér

Inget tips på lim, men varför flytspacklar du inte istället, betydligt enklare och blir stabilt och bra som underlag till klinkers.

• Gilla
Landmer och 1 till
  • Laddar…
T
Du har ju lösningen redan och det är att följa LK:s läggningsanvisning!

• Gilla
Landmer
  • Laddar…
Tack för svaren! så här lite sent..

Det blev LK's rekommendation med Killto produkter som användes i brist på svar om Ardex.
Borde flytspacklat såhär i efterhand, men blev inlurad på det där med golvgips så jag hade redan köpt golvgips mm innan jag insåg att flyta hade varit bättre..

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.