Skall lägga LK EPS30, dvs. 30mm cellplast spårad för 16mm slang på befintligt bjälklag/golv bestående av spontat 30mm furuplank.
Golvet är slipat, men uppfyller inte bygg-AMAs krav för höjdskillnader.
Monteringsanvisningen förespråkar att cellplasten läggs löst mot golv, varpå två lager golvgips limmas medLK Kiilto Flytfix blandat med LK Kiilto Fixbinder, och därefter fix och klinker. Jag vill att även cellplasten skall limmas på liknande sätt för att ljuga bort eventuella höjdskillnader och ge cellplasten ett homogent underlag.
Efter samtal med LK så menar dom på att samma flytfix borde kunna användas under cellplasten utan att ha någon specefik kunskap annat än generell för produkten. Men efter samtal med Kiilto så menar dom på att det finns risk för att trägolvet reser sig p.g.a. fukten i fixen, då primern inte är vattentät. Ringde sent denna fredags e.m. så jag kunde inte ta något längre resonemang med dem ang. detta. Dom föreslog att jag skulle använda sättlim. Problemet med det som jag ser det är att det skulle bli orimligt dyrt, gissar på 40+ tuber för mina 4m2.
Jag tänker att primer, ett lager rollat tätskikt, och därefter flytfix borde klara biffen, men är rädd att torktiden för fixet blir orimligt lång då det är täta ytor både under och över, även om det blir lite springor vid väggar och mellan cellplastskivorna. Hade gärna rollat tätskickt även på översta gipsen för att undvika risk för eventuell mögelpåväxt från vatten från blöta skor som går igenom fix och primer.
Någon som har några sympunkter, förslag eller erfarenheter i ämnet?