Hej!
Haft en snickare på besök under semestern som lämnade efter sig ett ytterst tvivelaktigt arbete. Jag hoppas att jag tack vare er duktiga medlemar här kan åtgärda detta fast jag har tummen mitt i handen. Fix Nr.1 = Övergånen mellan altan och inglasad altan.
Som ni kan dömma utefter bilderna så är övergången inte särskilt estetiskt tilltalande. Mina små barn trampar även en del på fönsterplåten vilket inte är är så bra. Jag har tänkt mig att sätta ett nytt tralvirke med bredare dimensioner för att täcka över plåten men är osäker. Om viket kommer i kontakt med plåten så undrar jag ifall plåten kan dra in fukt i den inglasade altanen? Känns även svårt art bara sätta dit virket eftersom plåtets underdel är höjd med trallvirket....några tankar :)

• Träterrass med staket och skjutdörr till huset, skuggmönster på golvet från solen som lyser genom staketet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träaltan med en närbild av golvbrädor vid ett fönster som visar detaljer och skruvfastsättning.
    Skapa konto
  • Tröskel mellan trägolv och klinker med synliga dörrstopp och fästdetaljer.
    Skapa konto
  • Bild på trätrall och skena vid altandörr med grill i bakgrunden en solig dag.
    Skapa konto
  • Skuggor på ett träaltandäck intill en glasruta och skjutdörrsskena med synliga löv och smuts.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.