Reparerade diskmaskinen här hemma nyss men blev lite fundersam över en sak jag såg när jag plockade bort plåtarna för att åtgärda det aktuella felet. Under maskinen sitter en tank med olika kammare i. I en av dom ser det ut att vara något som liknar fiskrom. Trodde först det var massa skit som samlats under åren. Men efter lite googlande hittade jag en bild på en exakt likadan tank, med samma "fiskrom" i. Tyvärr så är sidan på ryska eller nått så jag fattar inte vad som står. Men jag klurar på om det är nån typ av filtrering eller något? "Äggen" stannar kvar i facket även fast det spolar vatten igenom tanken.

Nån som vet vad detta är? http://cs9688.vkontakte.ru/u542443/10401168/x_88975dd3.jpg
 
Det kan vara regenereringstanken för avhädningssaltet.
Har du provat att försöka översätta sidan med googel-översättaren?
 
Demmpa skrev:
Det kan vara regenereringstanken för avhädningssaltet.
Har du provat att försöka översätta sidan med googel-översättaren?
Låter ju logiskt. Tanken bredvid är ju den man häller saltet i så...
Googlade på bilder så jag fick inte upp alternativet att översätta.
 
Lyckades översätta sidan, men det stod inget om "äggen".
 
D
GVR4 skrev:
I en av dom ser det ut att vara något som liknar fiskrom. Trodde först det var massa skit som samlats under åren. Men efter lite googlande hittade jag en bild på en exakt likadan tank, med samma "fiskrom" i. Tyvärr så är sidan på ryska eller nått så jag fattar inte vad som står.
Måste väl vara rysk kaviar i så fall...:p
 
ta en bild så vi får se...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.