Men det måste ju finnas utslagshål på Aqua stark... Vem kollar upp på måndag?

//Patrik

Jag blev "tvungen" att hämta ett Aqua Stark 2-vägs i garaget för att kolla. Det finns inte utslagshål på baksidan. Borra upp ett 10mm hål i baksidan är enkelt, men om man vill ha ett 16mm hål så får man borra bort en förhöjning i plasten. Den är nog till för att staga upp uttaget, men det fungerar säkert bra ändå.

sa3afc skrev:
Jag blev "tvungen" att hämta ett Aqua Stark 2-vägs i garaget för att kolla. Det finns inte utslagshål på baksidan. Borra upp ett 10mm hål i baksidan är enkelt, men om man vill ha ett 16mm hål så får man borra bort en förhöjning i plasten. Den är nog till för att staga upp uttaget, men det fungerar säkert bra ändå.
Otroligt..

//Patrik

Finns där inte utslagshål på Aqua trend? E-nummer: 18 332 91

På "min" elfirma slutade vi med ELJOs och nu kör vi bara med ABB:s uttag, plintarna är på ovansidan och man rymmer fyra stycken vardera på jord, nolla och fas =) Det är utstansat på baksidan och så är dom rätt snygga också :)
402ESW_W1.jpg
PS. E-nummer: 1818340 ;)
MvH wirex

Tätningarna på ABB's uttag är ju dock inte speciellt snygga :p ser dumt ut när det sticker ut sådär.

Den jag tog fram var en IP55, IP44 har inte alls likadana =) och 44 räcker ju gott å väl :)

Har också för mig att Aqua Trend hade införingshål på baksidan, har funnits i alla fall. Använder också ABB, de är billigast, bäst och snabbast att installera, men fulast. Sätter dem på ställen där utseende inte spelar roll, som tex industrier eller på vind eller liknande.

Annars finns det väl utslaghål i botten på den vanliga ip44 1-facksdosan. Då kan man ju sätta ett ip44 uttag i den.

I Aqua Trend 2-vägs finns det två 16 mm utbrytningar för ingång bakifrån

spinout skrev:
Har också för mig att Aqua Trend hade införingshål på baksidan, har funnits i alla fall. Använder också ABB, de är billigast, bäst och snabbast att installera, men fulast. Sätter dem på ställen där utseende inte spelar roll, som tex industrier eller på vind eller liknande.

Annars finns det väl utslaghål i botten på den vanliga ip44 1-facksdosan. Då kan man ju sätta ett ip44 uttag i den.
Skilj på Aqua Trend och Aqua Stark. :)

//Patrik

Eljo's Aqua Stark har inga ingångar bakifrån vilket är jäkligt märkligt och dåligt.

ELKO's har det däremot.

ybu skrev:
Eljo's Aqua Stark har inga ingångar bakifrån vilket är jäkligt märkligt och dåligt.

ELKO's har det däremot.
Ja, det är ganska händigt. Men å andra sidan så ser ju ELKOs uttag för jäv**** ut så... :wow::cool:

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Ja, det är ganska händigt. Men å andra sidan så ser ju ELKOs uttag för jäv**** ut så... :wow::cool:

//Patrik

Vilket är anledningen till att vi kör Aqua Stark på sitt område, och ELKO på de flesta andra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.