12 748 läst ·
27 svar
13k läst
27 svar
Finns utomhus el-uttag med kabel ingång från baksidan?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Men det måste ju finnas utslagshål på Aqua stark... Vem kollar upp på måndag?
//Patrik
//Patrik
Jag blev "tvungen" att hämta ett Aqua Stark 2-vägs i garaget för att kolla. Det finns inte utslagshål på baksidan. Borra upp ett 10mm hål i baksidan är enkelt, men om man vill ha ett 16mm hål så får man borra bort en förhöjning i plasten. Den är nog till för att staga upp uttaget, men det fungerar säkert bra ändå.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Otroligt..sa3afc skrev:Jag blev "tvungen" att hämta ett Aqua Stark 2-vägs i garaget för att kolla. Det finns inte utslagshål på baksidan. Borra upp ett 10mm hål i baksidan är enkelt, men om man vill ha ett 16mm hål så får man borra bort en förhöjning i plasten. Den är nog till för att staga upp uttaget, men det fungerar säkert bra ändå.
//Patrik
Har också för mig att Aqua Trend hade införingshål på baksidan, har funnits i alla fall. Använder också ABB, de är billigast, bäst och snabbast att installera, men fulast. Sätter dem på ställen där utseende inte spelar roll, som tex industrier eller på vind eller liknande.
Annars finns det väl utslaghål i botten på den vanliga ip44 1-facksdosan. Då kan man ju sätta ett ip44 uttag i den.
Annars finns det väl utslaghål i botten på den vanliga ip44 1-facksdosan. Då kan man ju sätta ett ip44 uttag i den.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
I Aqua Trend 2-vägs finns det två 16 mm utbrytningar för ingång bakifrån
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Skilj på Aqua Trend och Aqua Stark.spinout skrev:Har också för mig att Aqua Trend hade införingshål på baksidan, har funnits i alla fall. Använder också ABB, de är billigast, bäst och snabbast att installera, men fulast. Sätter dem på ställen där utseende inte spelar roll, som tex industrier eller på vind eller liknande.
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Klicka här för att svara