1 172 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
finns takdosa med 9 öppningar?
Har tänkt en viss kabeldragning som innebär 3 kablar som ska ledas till 3 punkter i rummet.
Alltså behöver jag hitta en takdosa med 9st hål för kabel. Vet inte de korrekta ordvalen för beskriva det dessvärre.
Finns detta att fåtag på måntro?
Alltså behöver jag hitta en takdosa med 9st hål för kabel. Vet inte de korrekta ordvalen för beskriva det dessvärre.
Finns detta att fåtag på måntro?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Ja.
Denna t.ex. http://www.elbutik.se/product.html/takdosor-ted?category_id=1959
8 st studsar för VP16 och två för VP20. Det finns reduseringar man kan köpa och stoppa in 20s hålen.
//Patrik
Denna t.ex. http://www.elbutik.se/product.html/takdosor-ted?category_id=1959
8 st studsar för VP16 och två för VP20. Det finns reduseringar man kan köpa och stoppa in 20s hålen.
//Patrik
Redigerat:
Går säkert göra betydligt smidigare dragning så att du inte behöver ha så många rör i takdosan.
Du har 3 "kablar" som ska till 3 punkter? Alltså varje kabel till 3 punkter? Vad är dessa punkter? Normalt drar man ej en egen slang till varje "punkt" utan tex en slang för vägguttag (från takdosa till första, sen vidare därifrån till nästa), en till strömbrytare, en till fönsterlamputtag tex.
Du har 3 "kablar" som ska till 3 punkter? Alltså varje kabel till 3 punkter? Vad är dessa punkter? Normalt drar man ej en egen slang till varje "punkt" utan tex en slang för vägguttag (från takdosa till första, sen vidare därifrån till nästa), en till strömbrytare, en till fönsterlamputtag tex.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Det funkar fint att få i ett 16 rör i 20 anslutning med en skarvmuff EPR 16 i slutet på röret.
Kan ju nämna lite vad jag hade tänkt göra.
Jag ska dra ljudkablar i väggar&tak. 3st ek-4ledare...
Jag har 3 väggar. Varje vägg ska få ett vägguttag med blindlock där jag monterar egna kontakter.
Uppe i taket behövde jag alltså en takdosa där jag kan grena kablarna till att gå till tre väggar men ändå vara samkopplade. takdosans anslutningar hade gärna fått vara placerade som ett T...
syfte; att jag sen ska kunna möblera om utan att få strul med fula kabeldragningar.
Jag ska dra ljudkablar i väggar&tak. 3st ek-4ledare...
Jag har 3 väggar. Varje vägg ska få ett vägguttag med blindlock där jag monterar egna kontakter.
Uppe i taket behövde jag alltså en takdosa där jag kan grena kablarna till att gå till tre väggar men ändå vara samkopplade. takdosans anslutningar hade gärna fått vara placerade som ett T...
syfte; att jag sen ska kunna möblera om utan att få strul med fula kabeldragningar.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Att jag har avlångt rum med stora öppningar, har chansen att bygga in större delen utav kablarna i väggarna istället för dra dem längst lister osv.
-Dumt att planera utifrån ett sätt att möblera, en dag kanske jag sätter soffan åt helt annat håll..

-Dumt att planera utifrån ett sätt att möblera, en dag kanske jag sätter soffan åt helt annat håll..

Redigerat:
Klicka här för att svara