Letar efter något i stil med vad som visas i fotot för 95x95. Finns det? Länken till bilden går till något helt annat.
Galvaniserat stolplock med hål för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
Varför ska du ha beslag? Två genomgående vagnsbultar eller gängstång med mutter håller betydligt bättre.

K kniv skrev:
Varför ska du ha beslag? Två genomgående vagnsbultar eller gängstång med mutter håller betydligt bättre.
Jag vill ha en borttagbar stolpe på altan för vindskydd. Blåser rätt bra där så behöver vara stabil stolpe, men behöver vara borttagbar då den kommer störa utsikten.

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
K
Om en smal stolpe stör din utsikt har du nog värre problem.. Verkligen äta kakan och ha den kvar. Och en stolpe gör ju inte mycket för att förhindra vind

Två stolpspjut där du sågar bort spjuter på båda och botten på en av dem.

Fyra vinklar som sätts i par där du fäster stolpen med genomgående bultar och vingmuttrar.

Du får antagligen borra lite nya hål.

En fyrkantbalk/profil eller u-balk funkar också men jag har dålig koll på innerdiametrar

Sen beror det på vilka belastningar du får om det håller.

O OskarGj skrev:
Jag vill ha en borttagbar stolpe på altan för vindskydd. Blåser rätt bra där så behöver vara stabil stolpe, men behöver vara borttagbar då den kommer störa utsikten.

• Solnedgång över havet med flera byggnader på en klippa till vänster och en brygga som sträcker sig ut i vattnet, himlen är färgad i orange och rosa.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Anonymiserad 23608 och 2 till
  • Laddar…
Blir nog till att göra det med stolpspjut och reglar.

P
97x97. Vill du ha den närmare vägg får du skära av flänsen på en sida. Finns på bl.a. Bauhaus

Fyrkantig metallhylsa med monteringsfläns, hål i flänsen och hylsan, föreslås modifieras för att sättas närmare väggen.
Skapa konto

Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.