blushing.gifFörlåt om den här frågan låter konstigt för kunniga, men jag undrar vad kan orsaka att två högra plattor inte funkar?
 
Om det är trefas så kan en fas gått.
Kolla säkringsskåpet.
 
Allt verkar ok, måste vara ngt fel med spisen. Tack för hjålpen!
 
Electrolux?

I vår häll sitter det två st element som servar två plattor vardera. Den har kanske gått sönder helt enkelt.

När jag pratade med reparatören så kom vi gemensamt fram till att det var i princip bättre att köpa en ny häll än att laga den. Det skulle bli något dyrare men man skulle få tre nya garantiår.
 
En på jobbet råkade ut för samma sak. Electrolux skulle ha 8000 för ett nytt kretskort! Han lät en elektriker på jobbet kolla på den och han bytte två kondensatorer för 20 kr sen gick den igen
 
colose skrev:
Allt verkar ok, måste vara ngt fel med spisen. Tack för hjålpen!
OBS att det inte alltid syns om en propp gått.

Att mäta är att veta.
 
Nu vet jag hur jag ska gå vidare!
1. Prata med elektriker
2. Om jag köper en ny häll, kan jag behålla ugnen? Monteras de tilllsammans?

**Nyfniken! Jag älskar "Seinfeld" också!
 
colose skrev:
2. Om jag köper en ny häll, kan jag behålla ugnen? Monteras de tilllsammans?
Häll och ugn är normalt två separata enheter.

Googla på ditt modellnummer eller kolla i manualen. Har du en separat manual till hällen så är det en separat enhet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.