Jag har några gamla takarmaturer med Halospot GY4 halogenlampor 20 W 12 V. De har en spridningsvinkel på 8 grader. Har letat lite efter något liknande med LED, men LED-spotlight verkar innebära "lampa som lyser lite hur som helst". 35 grader anses vara "spot" och jag såg någon enstaka med 24 graders spridning. Det här var MR11/GU4. Blir det inte bättre? Finns det < 10 grader?
 
M munge skrev:
Jag har några gamla takarmaturer med Halospot GY4 halogenlampor 20 W 12 V. De har en spridningsvinkel på 8 grader. Har letat lite efter något liknande med LED, men LED-spotlight verkar innebära "lampa som lyser lite hur som helst". 35 grader anses vara "spot" och jag såg någon enstaka med 24 graders spridning. Det här var MR11/GU4. Blir det inte bättre? Finns det < 10 grader?
Jag hade ett par GY4 spottar, men det var så udda, så dem har jag pensionerat. Till GU 5,3 finns rätt stort utval i spridningsvinkel, GU 4 också skralt, men ändå en del.
 
  • Silverfärgad komponent, möjligen en kondensator eller sensor, med tre ben och mätmarkering på 4 millimeter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
munge
  • Laddar…
fatsuG7 fatsuG7 skrev:
[länk]

Kan den passa din armatur? Är sensorn kompatibel med LED lampor?
Den kan absolut vara något, tack! Den passar nog inte, men jag är beredd att köpa nytt.
 
N nb. skrev:
Jag hade ett par GY4 spottar, men det var så udda, så dem har jag pensionerat. Till GU 5,3 finns rätt stort utval i spridningsvinkel, GU 4 också skralt, men ändå en del.
Ok, ska kolla vad som finns i GU5,3!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.