1 477 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Finns det en gasolgrill som blir varm?
Jag har flyttat till lägenhet med en terrass och letar efter en gasolgrill. Problemet är bara att jag har haft en Weber genesis gasol på mitt sommarställe de senast åren, men jag tycker inte att den blir varm nog. Man får inte ytan man vill åt.
Läste att Weber har en "searing station" nu på sina Genesis, vilket kanske kan vara intressant, tyvärr så är det så att min uteplats inte klarar av 1,5 meter bred grill - så den går bort
Har tittat lite på Everdure Force, men vet inte om den är bra nog..
Så min fråga är - finns det en gasolgrill som är max 1,2m bred och ger en sjuhelsikes värme? (gärna så nära kol-varm man kan komma)
Läste att Weber har en "searing station" nu på sina Genesis, vilket kanske kan vara intressant, tyvärr så är det så att min uteplats inte klarar av 1,5 meter bred grill - så den går bort
Har tittat lite på Everdure Force, men vet inte om den är bra nog..
Så min fråga är - finns det en gasolgrill som är max 1,2m bred och ger en sjuhelsikes värme? (gärna så nära kol-varm man kan komma)
En kompis har haft en Weber Q2200 och den blev det riktigt varmt i pga gjutjärnen och den mindre luftvolymen under locket. Finns en Q3200 nu oxå & de har fällbara sidobord.
Kommer snart en spirit med sear station.
https://www.weber.com/SE/sv/grillar/gasolgrillar/spirit/46912284.html?cgid=391#start=1
Går att använda utan 1/båda sidoborden om den blir för bred
Kommer snart en spirit med sear station.
https://www.weber.com/SE/sv/grillar/gasolgrillar/spirit/46912284.html?cgid=391#start=1
Går att använda utan 1/båda sidoborden om den blir för bred
Verktygstokig
· Norrbotten
· 804 inlägg
Håller med Kane, det är svenska regulatorerna som håller igen effekten.
Med det sagt, så har jag en everdure furnace (den med tre brännare), det är inga problem att få maten färdig med fin stekyta, men den är inte kolgrill-varm! (Har 20 mbar regulator som de flesta här i landet)
Med det sagt, så har jag en everdure furnace (den med tre brännare), det är inga problem att få maten färdig med fin stekyta, men den är inte kolgrill-varm! (Har 20 mbar regulator som de flesta här i landet)
Verktygstokig
· Norrbotten
· 804 inlägg
Liknande trådar
-
Hej! Jag varmavatten med vedpanna men det finns automatic temperature för att flytta värmvatten till andra tankar o det fungerade inte?
Värme allmänt -
Tilläggsisolering garageport hörmann LPU 42, problem med kondens. Finns det någon som har erfarenheter?
Isolering -
Normcentral i en lägenhet: Kan man placera vart man vill? Finns det något krav från Kommunen eller Elsäkerhetsverket. Tacksam för svaret från experte.
Lösvirke & Timmerhus -
Finns det några rekommendationer för IBC-komponenter?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Spärr av lucka fungerar ej på Contura 586 Style finns det ngn skiss?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer