57 853 läst ·
733 svar
58k läst
733 svar
Finns det en fackmannamässig höjd på ett spegelskåp?
De flesta har förmågan att förstå att om man besvarar en fråga som man inte förstår syftet med, så söker man klarhet innan man svarar.K Klockanpå skrev:Det är inte vi som ska ha förmågan att förstå vad för fackmässiga konsekvenser A får på B när hantverkaren endast samrådar om A. Sedan har vi endast svarat jakande på att det ska vara åtminstone 25 cm avstånd så att blandaren får plats. Det är inte samma sak som vilken höjd spegelskåpet ska monteras på. Förstår du?
Har du det? Jag ställer frågan trots att KTjL inte kräver det av mig, eller av en hantverkare.
Har du tydligt markerat ditt hus, lämpligen med en skylt "Här bor en sån som Beijer skriver om".
Grattis till ännu en förlust. Inte nog med att skåpet sitter kvar. Du kommer att få betala en rejäl ränta på obetalda fakturor. Långt ner än att i samförstånd be hantverkaren flytta skåpet och betala för det.K Klockanpå skrev:
Vänta lite nu. Spegelskåpet är infällt i väggen, men ändå behöver det monteras 25cm ovan tvättstället för att inte blandaren skall ta emot. Vad?K Klockanpå skrev:
Skåpet är ju infällt!
Hela denna tråd är bara bluff och båg. Om än med en något underhållande bluffochbågare.
Hur är det med spegeldörrarna?Intet skrev:
Hur öppnas dom?
Jag är helt övertygad om att du är en hantverkare. Du låter som en.kashieda skrev:
De flesta har förmågan att förstå att om man besvarar en fråga som man inte förstår syftet med, så söker man klarhet innan man svarar.
Har du det? Jag ställer frågan trots att KTjL inte kräver det av mig, eller av en hantverkare.
Har du tydligt markerat ditt hus, lämpligen med en skylt "Här bor en sån som Beijer skriver om".
Nej. Vi har fått fråga om vilket avstånd det åtminstone behöver vara för att blandaren inte ska slå i, vilket enligt hantverkaren var 25 cm. Det är inte samma sak som ”vilken höjd vill ni att spegelskåpet ska sitta på?”.kashieda skrev:
Du kan i teorin sätta handfatet på en höjd om 105 cm, hålla 25 cm i avstånd och montera spegelskåpet på fackmässig höjd om 190 cm i överkant. Frågan säger alltså ingenting, nada, om vilken höjd spegelskåpet ska sitta på.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 083 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 083 inlägg
Sakfrågan lär ju aldrig landa i konsensus här, och det är vad det är. Men snälla @Klockanpå kan du bjuda alla som engagerat sig på ett par bilder före och efter flytten av skåpet? Väldigt nyfiken på hur ett infällt badrumsskåp ser ut.