Jiji Jiji skrev:
Betyder det att man liksom trycker på en "vanlig" lampknapp?
Ja. Man sätter en fjäder bakom knappen så den blir återfjädrande. Ett kort tryck tänder/släcker. Håller man in knappen ändras ljusstyrkan.

vcx
tommib tommib skrev:
Det låter ju iofs som att ett upplägg med smarta puckar och olika scenarier som kan aktiveras via knapp vore bra men det drar snabbt iväg i pris om man inte gör det själv. T.ex. Shelly har sina ingångsmoduler med fyra ingångar där man kan ha fyra fysiska tryckknappar. I detta fallet t.ex. Tänd 100%, tänd "lagom", släck och något annat. Knapparna kanske då är enklare att handha om du inte har helt styrsel på fingrarna. Har man riktigt mycket problem kan ju knapparna göras godtyckligt stora men det är inte så estetiskt tilltalande kanske.
Jag har en Shelly dimmer som jag använder så. Dock räcker det med en dubbelbrytare för att få fyra olika styrkor (av/på x2). Alternativ säger man till Google Nest exakt procent.

Tack snälla för alla svar. Jag behöver uppenbarligen klura lite mer på det här. Jag som trodde att det skulle vara relevant lätt.

tommib
Det är relativt lätt. Har man höga estetiska krav blir det lite pyssligare men inte på något sätt komplext. En liten låda på väggen eller infälld i taket? En armatur som kan dölja en puck? Man får vara lite kreativ helt enkelt.

Vill du ha hjälp med det kan du lägga upp bilder så finns det folk som kan klura på vad som skulle kunna funka.

RoTe
Använd t.ex. Philips Hue ljuskällor och styrning istället, plättlätt att fixa utan elektriker inblandad. Ikea har väl bra utbud med. Ingen behöver hålla på å meka med elen längre...

• Gilla
Attitudeswe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.