1 554 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Finns det cee uttag 32A som kan sitta i underspikning ute?
https://www.elbutik.se/product.html...ryw9SxhrTYg2bcwXbhymSUA42Vdp27pRoCqFMQAvD_BwE
Cee uttag sitter ju oftast på väggen och det finns ett litet hål på baksidan vilket jag antar är för att släppa ut kondens.
Cee uttag sitter ju oftast på väggen och det finns ett litet hål på baksidan vilket jag antar är för att släppa ut kondens.
Bästa svaret
Om du har ett utanpåliggande är det bara att ta ett "vanligt", vill di ha ett infällt så får du sätta en infälld kapsling och i den montera ett uttag.
Är du rädd för kondens så ta upp ett litet hål på lägsta punkten.
Är du rädd för kondens så ta upp ett litet hål på lägsta punkten.
Finns det verkligen infällda CEE uttag?E elmont skrev:
Självklart kan du sätta det i underspiket i taket (även om det låter rätt opraktiskt). Det finns hålmarkeringar för slang/rör stansade på baksidan om man inte vill använda ingångarna på ovansidan för utanpåliggande kabel.
ABB har också det här uttaget, som är förvånansvärt diskret. Det står på proffsmagasinet att det passar i "väggdosa" men kollar man noggrannare så ska det vara en installationsdosa typ A(1), t.ex. E 14 362 60 som är utgången enligt enummersök så jag vet faktiskt inte vad man monterar den i.
Edit: Missade att det var 32 A uttag som efterfrågades. Då hittar jag inget av motsvarande typ utan det är den sorten som elmont länkar som finns.
Edit: Missade att det var 32 A uttag som efterfrågades. Då hittar jag inget av motsvarande typ utan det är den sorten som elmont länkar som finns.
Synd snyggt också med vitt uttagtommib skrev:
ABB har också det här uttaget, som är förvånansvärt diskret. Det står på proffsmagasinet att det passar i "väggdosa" men kollar man noggrannare så ska det vara en installationsdosa typ A(1), t.ex. E 14 362 60 som är utgången enligt enummersök så jag vet faktiskt inte vad man monterar den i.
Klicka här för att svara