P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Har några gängade hål, M6 som jag vill skruva fast en tunn plywood i. Letar efter markeringsstift med M6 gänga som jag kan skruva i hålen och sedan hålla plywooden framför och trycka till för att få en markering. Finns det överhuvudtaget att köpa ? Har för mig att jag sett det någonstans men nu hittar jag inga. Den ska ju se som ett skruvstift fast mycket kortare.
Du kan köpa gängstång(Biltema mfl) och kapa av med bågfil. Tar du en gummihammare och bankar på plywooden borde du få märke även om du inte har en spets på gångstången.P Peter_K skrev:
Alternativt tar du tex en kartong för att få fram hålbilden och för över det till plywooden.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Stilig!
För andra och till nästa gång. Ibland kan det vara enklare att tejpa fast maskeringstejp med klister utåt, markera med penna för hålen och sen trycka till träbiten över tejp så att den fastnar. Mindre exakt men snabbare om man inte har färdiga stift.
För andra och till nästa gång. Ibland kan det vara enklare att tejpa fast maskeringstejp med klister utåt, markera med penna för hålen och sen trycka till träbiten över tejp så att den fastnar. Mindre exakt men snabbare om man inte har färdiga stift.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Spetsiga stopp skruvar finnsP Peter_K skrev:Har några gängade hål, M6 som jag vill skruva fast en tunn plywood i. Letar efter markeringsstift med M6 gänga som jag kan skruva i hålen och sedan hålla plywooden framför och trycka till för att få en markering. Finns det överhuvudtaget att köpa ? Har för mig att jag sett det någonstans men nu hittar jag inga. Den ska ju se som ett skruvstift fast mycket kortare.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
... men dom är svåra att få dit med spetsen utåt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden