Måste man använda borrsväng? Går det inte med skruvdragare?

S Stefan_R skrev:
Fine Tools har adapter från konisk fyrkant till "vanlig" sexkant-bits:
[länk]
Tack!
För det där priset lönar det sig inte att tillverka en egen. Jag skall beställa.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Måste man använda borrsväng? Går det inte med skruvdragare?
Vill man få ut skruvarna i verkligheten och inte bara i teorin är det helt omöjligt att använda skruvdragare. Jag har försökt tillräckligt för att inse att gubbarna har rätt.

Och slagskruvdragare då, som nämndes ovan, funkar inte det heller?

L Lilllen skrev:
Och slagskruvdragare då, som nämndes ovan, funkar inte det heller?
Jag kan inte föreställa mig hår det skulle gå till. Man måste vara väldigt försiktig om det skall bli till någonting.

Bra slagskruvdragare, bra bits, högt tryck, känsla och kunskap så får man loss det mesta utan att förstöra det.
Och samma där, man börjar alltid att dra åt skruven för att "väcka" den, provar försiktigt fram o tillbaka tills man ser/känner att den rör på sig.
Borrsväng låter bara vingligt, även om jag förstår tanken med ett slag åt ena hållet, ett åt andra.

• Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Bra slagskruvdragare, bra bits, högt tryck, känsla och kunskap så får man loss det mesta utan att förstöra det.
Och samma där, man börjar alltid att dra åt skruven för att "väcka" den, provar försiktigt fram o tillbaka tills man ser/känner att den rör på sig.
Borrsväng låter bara vingligt, även om jag förstår tanken med ett slag åt ena hållet, ett åt andra.
Vingligt blir det bara om man inte kan. Träbåtsbyggare och dito renoverare använder ofta borrsväng.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.