1 269 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Finns det ankarskruv med sexkantsskalle?
I går stod jag på Byggmax och väntade på en säljare. Jag slötittade på en hylla och såg en sådan där sexkantshylsa med magnet som man använder för att dra i farmarskruv. På illustrationen på förpackningen visades dock hur verktyget användes för att dra fast en ankarskruv i ett byggbeslag.
Det verkade som en jättebra idé! Tycker ofta att ankarskruven vill lossa från bitset när man drar fast byggbeslag. Dock har jag aldrig sett ankarskruv med sexkantskalle. Finns det att köpa?
Det verkade som en jättebra idé! Tycker ofta att ankarskruven vill lossa från bitset när man drar fast byggbeslag. Dock har jag aldrig sett ankarskruv med sexkantskalle. Finns det att köpa?
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv 4,8 x 40 mm A4 rostfri C5 utomhus 250-pack FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag
319 kr inkl moms
Läs mer
Jag har aldrig sett det. Men med det sagt kanske det finns i byggspecialsortimentet. Det sortimentet som stora byggare handlar från.
Hylsans bild är säkert från utlandet där andra typer av infästningar i beslagen används.
Såvida det inte var franska skruvar som visades, många balkskor har ju hål för 2-4 grövre skruvar.
Hylsans bild är säkert från utlandet där andra typer av infästningar i beslagen används.
Såvida det inte var franska skruvar som visades, många balkskor har ju hål för 2-4 grövre skruvar.
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv CCS Zinkflakes C4 utomhus FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag.
155 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
fast så stort problem kan det ju inte vara att bitset lossar i vanliga skruvar? Då låter det mer som att det är fel på montören snarare än skruvarna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden