Som rubriken säger, hur står det till med dem nu för tiden? Jag har sökt på forumet men har inte hittat mycket information alls. Vi gillar några av husen i White Line serien, nämligen Garden 153 eller family 153. Dock skulle vi vilja göra några ändringar, är det möjligt eller är planlösningarna låsta som hos tex Älvsbyhus?

Det som talar emot FinndomoHem är ju de ekonomiska problemen de har dragits med. Dessutom försöker jag hitta information om deras egna grundtyp men det är inte lätt heller. Naturligtvis skulle jag kunna kontakta en säljare direkt, men jag litar mer på information här ifrån från folk som har erfarenhet.

När vi var hos dem och tog en offert på ett hus i Whiteline så godkände de inga ändringar.
Så du kan nog räkna med att det är låsta i den serien.

blizzet skrev:
När vi var hos dem och tog en offert på ett hus i Whiteline så godkände de inga ändringar.
Så du kan nog räkna med att det är låsta i den serien.
Ok, vet du om det är samma i Hjältevad Classic serien? Skillinge ser helt ok ut.
Gick ni på Finndomohem eller tog ni en annan tillverkare? Om ni tog dem, hur har det fungerat med byggnadsprocessen och kontakt med säljare/tillverkare?

Vi byggde/bygger just nu med Trivselhus istället. Vid tillfället var det Hjältevadshus när vi var där, innan uppköpet. Tycker de fått många nya fina hus nu sedan dess. Hjältevadshus var vårt budgetalternativ, men tyvärr tyckte vi inte det blev så "budget" efter lite tillval. Sedan hade vi ingen möjlighet påverka planlösning och sådant. Deras "egna grund" var vi också lite skeptiska till då de är ensamma om den. Känns lite obeprövat på sikt med "fylld krypgrund". Däremot var det nog det en trevlig och bra säljare som gav ett seriöst intryck här i Kalmar tyckte jag.

harry73
Hej, vi har ett hjältevadshus sen fyra år och är nöjd med den. Vi hade inte riktig noll fel vid slutbesiktning, men å andra sidan var det inte heller stora problem. De var dock trögt med att åtgärda besiktningspunkter (dröjde ett år)

Vi har en anpassad björken (förlängd till 15,5 m, 197 m2 på 1,5 plan) och har i princip gjort om hela planlösningen

Vi har deras gamla ofyllda grund och tycker att den fungerar utmärkt. Det är praktisk att kunna nå undersidan av huset om det behövs. Det nya systemet har jag inte testad, men när jag pratade med Hjältevadshus vid vår garantibesiktning, menade de att den fungerar bättre, och att golvet är stabilare.

Framtiden för Finndomohus är lite osäker, men å andra sidan betalar man först en del vid husleveransen (när huset levereras till din tomt och monteras ihopp)och resten när du får nycklarna, så risken är begränsad.

Ett tips kan vara att köpa huset men en oinredd ovanvåning och låta en annan entreprenör göra färdigt den. Då minskar tiden mellan första betalningen och slutbesiktningen (bra ifall de går i konkurs). Sen ligger garantin för ovanvåningen hos en annan entreprenör som också kan vara en fördel vid en eventuell konkurs.

Lycka till

White line är deras budget serie som man inte kan ändra. Hjältevadshus och Modulenthus kan man ändra så mycket man vill nästan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.