3 008 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Finmaskigt rostfritt stålnät för skydd mot insekter och snö.
Behöver hitta finmaskigt nät i rostfritt stål som ska stoppa inyrande snö och insekter vid takfot på plåttak med trp45-profil och 5 graders lutning. (Det ska täppa för öppningarna som blir i själva plåtprofilen)
Behöver 0.15 x 40 meter. Det får EJ vara aluminium då aluminum reagerar med plåttaket och orsakar rost på detta. Likaså går plast bort då det inte håller i längden. (Vill inte sätta tätband då vi då stryper ventilering av taket för mycket)
Frågan är:
1.Hur finmaskigt behöver det vara för att stoppa inyrande snö och regn?
2. Var köper jag det? (Har sett att alternativ finns på VidaXL men har riktigt usel erfarenhet av dem)
Behöver 0.15 x 40 meter. Det får EJ vara aluminium då aluminum reagerar med plåttaket och orsakar rost på detta. Likaså går plast bort då det inte håller i längden. (Vill inte sätta tätband då vi då stryper ventilering av taket för mycket)
Frågan är:
1.Hur finmaskigt behöver det vara för att stoppa inyrande snö och regn?
2. Var köper jag det? (Har sett att alternativ finns på VidaXL men har riktigt usel erfarenhet av dem)
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Hej, hur gick det? Föll valet på VidaXL eller något annat?kmartinb skrev:
Jag hittade detta nu när jag letar efter motsvarande för att släppa till ventiler på vinden och luftspalt vid takbyte. För att hålla insekter och fåglar borta.
https://www.amazon.se/LRQY-gnagarsä...59646954730&psc=1&language=sv_SE&gad_source=1
Redigerat:
Medlem
· Blekinge
· 11 698 inlägg
I Australien och USA och säkert annanstädes används rostfria nät mot termiter. Kolla termimesh och termistop.
Från ett tidigare projekt har jag en rulle (ca 30 cm bred) liggandes. PM vid intresse.
Från ett tidigare projekt har jag en rulle (ca 30 cm bred) liggandes. PM vid intresse.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Regla upp kring inbyggnadsbadkar? Plåtregel? Alu? Rostfritt?
Badrum -
Utmaning med nytt kök med bänkskiva i rostfritt stål (16mm)...
Kök -
Insatsgängor för trä, mässing eller rostfritt
Möbelsnickeri -
Stänkskydd (rostfritt + glas?)
Kök -
Söker finmaskigt stålnät liknande bilden.
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide