Vi flyttade från vårt hus i våras och bor numera i lägenhet. Med denna kom ett bubbelbadkar som säkert har 15år på nacken. Vi har inte använt det mer än ett par gånger och det känns som att det är sparsamt använt. Allt ser fräscht ut och jag har kört med desinficerande rengöringsmedel ett par gånger. Vattnet blir inte heller smutsigt när man badar.
Ändå är det ju lite läskigt med "någon annans hudavlagringar", jag funderar på om det finns ett filter som skulle behöva bytas. På vattenintaget sitter ett galler som ser ut som det skulle gå att lossa. Jag har dock inte lyckats få bort det(rädd att det går sönder).

Kort och gott, vad tror ni, brukar det sitta filter i ett sådant här badkar?? Gömmer det sig bakom gallret??

Ska?rmavbild 2016-01-24 kl. 14.52.19.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C
Vet inget om filter, men det verkar vara ett hål där pilen pekar - kanske är något man skall trycka in där eller nåt sånt för att lossa silen?

Så är det. Det är en liten "latch" som man skall lyfta på för att sedan skruva av locket. Jag hittade en manual på själva locket. Men det sitter som berget.
Jag tänkte mest att det sitter säker liknande lock på tusentals badkar och att det kanske var någon som visste på rak arm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.