39 437 läst ·
180 svar
39k läst
180 svar
Fick rätt mot kommunen - efter 2.5 år
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Akta dig så att jag inte anmäler dig också gubbe lillaH Holmspel skrev:Fast…i ditt fall verkar det tveksamt då jag, och säkert fler, tror att du kommer försöka hitta andra vägar till att få dom att minska på träning- och tävlingstider.
” Det ständiga motorljudet under hela sommarhalvåret kan driva en till vansinne”
Oavsett om ljudnivån sänks, vilket ändå kommer bli marginellt fortsätter aktiviteten på banan.
Nej, jag kan förlora och då accepterar jag. Men så länge jag kan driva på det så gör jag det, då det betyder mycket för mig.C carlbanan skrev:Fast har du fått rätt i sakfrågan (att det bullernivåerna är för höga)?
Länsstyrelsen säger ju bara att ärendet ska beredas på nytt av kommunen. I praktiken innebär det att det görs en ny, fördjupad utredning som i 9 fall av 10 kommer visa samma sak.
Att det tillåts olika höga bullernivåer från industri, trafik eller motorbana beror på att det är olika lagrum.
Jag tror att jag kan ha en chans eftersom kommunens utredning var gravt felaktig.
Fast när ska du acceptera ett utslag? Du började med kommunen som sa att ljudet var ok, men då överklagade du. Så där accepterade du inte att förlora.
Ska vi gissa på kungahuset eller europadomstolen om du får ett nej igen. Det är åtminstone dit de rättshaveristiska patienter jag haft förr eller senare hamnar. Inte för att de på något sätt kan tänkas ha fel, utan för att de bara "måste" gå vidare då motparten har fel i sak, har gjort fel med någon teknikalitet eller bara är onda.
Ska vi gissa på kungahuset eller europadomstolen om du får ett nej igen. Det är åtminstone dit de rättshaveristiska patienter jag haft förr eller senare hamnar. Inte för att de på något sätt kan tänkas ha fel, utan för att de bara "måste" gå vidare då motparten har fel i sak, har gjort fel med någon teknikalitet eller bara är onda.
Fast kommunen gjorde fel. Jag är påläst, förstod detta och länsstyrelsen höll med mig. Punkt slut.Hep skrev:
Fast när ska du acceptera ett utslag? Du började med kommunen som sa att ljudet var ok, men då överklagade du. Så där accepterade du inte att förlora.
Nu räcker det med påhopp om mig och diskussion om detta. Jag har lagt upp vad du kan diskutera om, håll dig till detta.
Men än så länge har dom inte överskridit någon gräns. Det finns inga mätningar som visar detta. Bara din uppfattning av att ljudet är för högt. Ingen annan har klagat, bara du/ni som nyligen flyttat in i området som dessutom visste att det fanns industri och motorbana i närheten.
Läs första inlägget, tänk efter. Eller försök iallafall.O Oaken skrev:
Utredningen är felaktigt gjort, förstår du eller ska jag förklara på en lägre nivå?
Är du min granne? Nej, hur vet du då att ingen annan klagat?
Ett gott råd igen, läs, tänk efter, läs igen och tänk lite till. Funkar det fortfarande inte, låt då bli att skriva dumma kommentarer.
Beter du dig lika illa mot tjänstemännen när du bölar? Det är exakt sådana som dig som alla i samhället ratar. Sådant folk som dig förstörde för flera klubbar i vår kommun.
Det bästa är att sådana som dig bara flyttar. Rättshaverister som flyttar till ett område för att det har som mål i sitt liv att sabotera för andra människor.
Nej jag tycker inte ett dugg synd om dig. Ditt sätt att skriva här bevisar det med.
Det bästa är att sådana som dig bara flyttar. Rättshaverister som flyttar till ett område för att det har som mål i sitt liv att sabotera för andra människor.
Nej jag tycker inte ett dugg synd om dig. Ditt sätt att skriva här bevisar det med.
Det är väl inte du som bestämmer vad som ska diskuteras eller skrivas här i en tråd på ett öppet forum. Eller menar du att du har mer rätt än jag att bestämma vad som ska skrivas just i den här tråden för att det var du som startade tråden?Determinerad skrev:
Nu har jag läst igen. Den mätning som är gjord är utförd felaktigt. Ingen ny mätning är gjord, alltså är det inte visat att det är för hög ljudnivå från motorbanan. Du får nog förklara på en lägre nivå så jag förstår. Jag är inte din granne, tack och lov! Är det någon annan som klagat på ljudnivån?Determinerad skrev:
Läs första inlägget, tänk efter. Eller försök iallafall.
Utredningen är felaktigt gjort, förstår du eller ska jag förklara på en lägre nivå?
Är du min granne? Nej, hur vet du då att ingen annan klagat?
Ett gott råd igen, läs, tänk efter, läs igen och tänk lite till. Funkar det fortfarande inte, låt då bli att skriva dumma kommentarer.
Jag vill att du ska tänka efter och upptäcka att andra kan ha andra åsikter än dina. Så länge inget är bevisat kan ingen veta vem som har rätt. Försök framförallt inte förminska och dumförklara människor som inte har samma åsikter som dig!! Lycka till med din strid!!
Varken du eller nån annan behöver tycka synd om mig. Jag klarar mig själ och är uppenbarligen tillräckligt fingerfärdig för att vinna mot kommunen. Men du saknar totalt förmågan att diskutera något sakligt.Rkarlsson skrev:Beter du dig lika illa mot tjänstemännen när du bölar? Det är exakt sådana som dig som alla i samhället ratar. Sådant folk som dig förstörde för flera klubbar i vår kommun.
Du har bestämt dig för att hoppa på mig personligen och bestämt för att jag är på ett visst sätt.
Jasså, vi "förstörde" dina klubbar. Då förstår jag att du är ledsen, vill gråta och mobbas här.
Vad bra säger jag era klubbar blir förstörda om ni inte kan sköta er. Jag stöttar alla verksamheter som håller sig till regler och lagar.
För din info så håller jag själv på med motorer och kör på banor ibland. Men skulle någon klaga eller må dåligt över det så skulle det vara viktigare än rätten att få utöva sin hobby.
Du har ingen aning över hur situationen är här. Hur många som klagat. Hur illa det är elle rhur kommunen hanterar ärendet. Ändå så kommer du in och spelar Allan ballan och ser din chans att försöka trycka ner något annan.
Tur att rättvisan ibland vinner mot såna som dig.
Ingen vet ju för du svarar inte på frågor. Men det du har erkänt är att du är en rättshaverist och ljudöverkänslig.Determinerad skrev:
Varken du eller nån annan behöver tycka synd om mig. Jag klarar mig själ och är uppenbarligen tillräckligt fingerfärdig för att vinna mot kommunen. Men du saknar totalt förmågan att diskutera något sakligt.
Du har bestämt dig för att hoppa på mig personligen och bestämt för att jag är på ett visst sätt.
Jasså, vi "förstörde" dina klubbar. Då förstår jag att du är ledsen, vill gråta och mobbas här.
Vad bra säger jag era klubbar blir förstörda om ni inte kan sköta er. Jag stöttar alla verksamheter som håller sig till regler och lagar.
För din info så håller jag själv på med motorer och kör på banor ibland. Men skulle någon klaga eller må dåligt över det så skulle det vara viktigare än rätten att få utöva sin hobby.
Du har ingen aning över hur situationen är här. Hur många som klagat. Hur illa det är elle rhur kommunen hanterar ärendet. Ändå så kommer du in och spelar Allan ballan och ser din chans att försöka trycka ner något annan.
Tur att rättvisan ibland vinner mot såna som dig.
När jag sakligt ställde frågorna snällt innan du visade dig vara en riktigt dryg rättshaverist så var jag neutral. Men du är likt en rättshaverist vi har på hemmaplan. Går stenhårt på, bosatte sig där han gjorde för att få vara en dryg jävel.
Där var även en sån dryg jävel som dig som bodde ett par km från crossbanan i kommunen, allt sköttes väldigt fint tills rättshaveristen såg till att de fick flytta. Nu kör de som vildar istället över hela området.
Vi vet inte hur din situation är för du har inte sagt något. Dock har du redan ljugit. Dina gäster kunde inte sova men ingen verksamhet kördes under natten.
Jag håller inte på med motorsport så finns inga rättvisor som vinner över mig =)
Du kan välja att svara på sakfrågorna jag ställde, vilket du inte svarade en enda eller bara framstå som den dryga jävel du är.
Du verkar ha allvarliga problem med att sätta dig in i andras situationer, det finns diagnoser för sådant beteende. Kanske jag ska sätta det på dig, likt som du påstår saker om mig?Rkarlsson skrev:Ingen vet ju för du svarar inte på frågor. Men det du har erkänt är att du är en rättshaverist och ljudöverkänslig.
När jag sakligt ställde frågorna snällt innan du visade dig vara en riktigt dryg rättshaverist så var jag neutral. Men du är likt en rättshaverist vi har på hemmaplan. Går stenhårt på, bosatte sig där han gjorde för att få vara en dryg jävel.
Där var även en sån dryg jävel som dig som bodde ett par km från crossbanan i kommunen, allt sköttes väldigt fint tills rättshaveristen såg till att de fick flytta. Nu kör de som vildar istället över hela området.
Vi vet inte hur din situation är för du har inte sagt något. Dock har du redan ljugit. Dina gäster kunde inte sova men ingen verksamhet kördes under natten.
Jag håller inte på med motorsport så finns inga rättvisor som vinner över mig =)
Du kan välja att svara på sakfrågorna jag ställde, vilket du inte svarade en enda eller bara framstå som den dryga jävel du är.
[bild]
Jag har aldrig i denna tråd sagt att jag är ljudöverkänslig och det har ingen betydelse för diskussion, då denna handlar om hur kommunen/länsstyrelsen hanterar ärenden.
Mina grannar är lika glada som mig över att vi fått rätt, men det har du som utomstående uppenbarligen stora problem att förstå.
Nu ljuger du. Jag har sagt att mina gäster fått sin sömn störd, betyder det att de sover på natten? Åter igen, tänk efter innan du går all in tangentbordsrebell.
Ja, du håller inte ens på med motorsport och du bor inte här. Om du istället då kunde vara tyst och läsa och tro på det jag skriver.
Jag tänker inte svara på frågor om hur jag fungerar osm person. Jag har redan sagt att det inte har någon betydelse vad "som fanns först".
Man kan inte göra vad man vill bara för att man är "först på plats". Så fungerar inte samhället gubben.
Om du fortfarande har frågor, så läs igenom tråden igen. Sen kan du återkomma om du faktiskt vill diskutera sakfrågan.
Redigerat:
Du har skrivit i en annan tråd att du är ljudöverkäsnlig. Ljög du där då ?Determinerad skrev:
Du verkar ha allvarliga problem med att sätta dig in i andras situationer, det finns diagnoser för sådant beteende. Kanske jag ska sätta det på dig, likt som du påstår saker om mig?
Jag har aldrig i denna tråd sagt att jag är ljudöverkänslig och det har ingen betydelse för diskussion, då denna handlar om hur kommunen/länsstyrelsen hanterar ärenden.
Mina grannar är lika glada som mig över att vi fått rätt, men det har du som utomstående uppenbarligen stora problem att förstå.
Nu ljuger du. Jag har sagt att mina gäster fått sin sömn störd, betyder det att de sover på natten? Åter igen, tänk efter innan du går all in tangentbordsrebell.
Ja, du håller inte ens på med motorsport och du bor inte här. Om du istället då kunde vara tyst och läsa och tro på det jag skriver.
Jag tänker inte svara på frågor om hur jag fungerar osm person. Jag har redan sagt att det inte har någon betydelse vad "som fanns först".
Man kan inte göra vad man vill bara för att man är "först på plats". Så fungerar inte samhället gubben.
Om du fortfarande har frågor, så läs igenom tråden igen. Sen kan du återkomma om du faktiskt vill diskutera sakfrågan.
Jag ljuger inte om sömnen. Dagtid får man ju tåla en del oljud, det är dock ganska ovanligt att man har över gäster som sover över dagens ljusa timmar. Men det kan man ha såklart.
Jag vurmar för att motorsport skall få hålla igång i alla deras former.
Frågorna jag ställde handlade inte om dig som person, de handlade om hur länge motorbana och industri funnits där och vem som kom först.
Vet industrier som funnits i typ 50-100 år på samma plats men sen väljer folk att flytta in bredvid ändå trots de vet att de kan finnas buller dagtid. Och gnäller så som du gjort nu.
Folk gnäller över tex riksvägen som går genom vår by men har funnits sen 40 talet och ändåväljer att bosätta sig nära den.
Du har fortfarande inte svarat på de frågorna som var sakliga så jag tar dig som en oseriös person och hoppas att motorbanan kan fortsätta utöva sina sporter och att de får ner bullret så du håller tyst =)
Ang kommunens agerande så hamnar de väl i priolista, där motobanan ligger lågt för att de har fungerat i många år innan du började klaga. Så nej det är inte lång tid egentligen. De som fick flytta sig i kommunen här tog det nånstans mellan 5-10 år.