Fick under veckan en fastighets blankett, en sån som man skulle fylla i och ändra om man gjort om något på huset, tex kakel.
Hur noga är detta att jag fyller i allt som är renoverat? tror inte att dom kommer och kollar. det enda som händer är ju att jag får betala mer i fastighets skatt :(
Eller ökar husets värde om jag får ett högre taxerings värde?

MVH Anders

Lyfter tråden eller delar av den igen - är det någon som har blivit utsatt för en granskning i samband med fastighetstaxering eller hört talas om någon som blivit det ??? Eller är detta en skatt som bara betalas av oss som inte törs/vill/kan ljuga för myndigheter?

Generellt sett bör man vara snål med att redovisa sitt hus i dessa tider tycker jag. Ytor mm är bra om de är korrekta men jag känner till mkt få fall där skatteverket verkligen gjort revidering på interiören i hus.

Sålunda är risken för upptäckt liten. MEN som alla andra deklarationer skall man ju på heder och samvete intyga att man deklarerat rätt.

Skattemoralen hos människor i landet med världens högsta skattetryck (räknat på BNP) börjar urholkas och detta är en farlig men fullt förståelig situation.

Deklarera snålt och sov gott är mitt tips! Tom Bosse Ringholm ser till att slippa fastighetsskatten på sitt sommarhus så varför skall du göra rätt för dig?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.