209 175 läst ·
1 109 svar
209k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=5652Nyfniken skrev:
Gamla backups funkar inte. Men det står inget om att man inte kan backa...
Det kan du, så länge ditt usbminne för backup är ok. (det vet du inte förrän du uppgraderat.....)Nyfniken skrev:
Gör en backup (tror det görs automatiskt vid uppdatering, men gör en ändå)
Uppgradera till v4
Vill du gå tillbaka, gör en fabriksåterställning.
Uppgradera till nästa version, och nästa, och nästa tills du når "stable" v 3.590.
Återställ din backup från den versionen (funkar bara att återställa från v 3.590 eller v 3.591 beta).
Du kan inte gå tillbaka till någon gammal beta eller alfa, bara senaste "stable"
Jag kör senaste v 4.021 och är nöjd, lua scheduler, GEA och Smart lights funkar utan problem.
Det enda som inte funkar för mig är temp-historiken, och den fanns ändå inte på stable (kommer en fix snart)
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Funkar det även med network access?SirMaggot skrev:Det kan du, så länge ditt usbminne för backup är ok. (det vet du inte förrän du uppgraderat.....)
Gör en backup (tror det görs automatiskt vid uppdatering, men gör en ändå)
Uppgradera till v4
Vill du gå tillbaka, gör en fabriksåterställning.
Uppgradera till nästa version, och nästa, och nästa tills du når "stable" v 3.590.
Återställ din backup från den versionen (funkar bara att återställa från v 3.590 eller v 3.591 beta).
Du kan inte gå tillbaka till någon gammal beta eller alfa, bara senaste "stable"
Jag kör senaste v 4.021 och är nöjd, lua scheduler, GEA och Smart lights funkar utan problem.
Det enda som inte funkar för mig är temp-historiken, och den fanns ändå inte på stable (kommer en fix snart)
Eller åtminstone med appen lokalt nätverk?
Jag kommer åt min box både lokalt och remote, både via android och iphone (iphonen strular lite, men det beror troligen på att det är en företagstelefon som studsar till usa och tillbaka)
Jag är nöjd med denna beta.
Jag är nöjd med denna beta.
Finns det något godis som det är värt att uppgradera för? Versionsinformationen är bara massa snömos för mig.SirMaggot skrev:
Finns det något sätt att gruppera devices?
Jag har en massa fönsterbelysning som jag vill ska "sitta ihop". Först tänkte göra scener som kopierar status från andra lampor när de ändras. Problemet är ju att det då blir rundgång i systemet. Fusk-lösningen får bli att lägga in en sleep på slutet och i starten räkna antalet aktiva scener och avbryta om det finns fler än en.
Det duger inte heller att associera dem med en knapp, utan jag vill kunna tända/släcka dem med knappen på insticksmoduler till exempel.
Jag har en massa fönsterbelysning som jag vill ska "sitta ihop". Först tänkte göra scener som kopierar status från andra lampor när de ändras. Problemet är ju att det då blir rundgång i systemet. Fusk-lösningen får bli att lägga in en sleep på slutet och i starten räkna antalet aktiva scener och avbryta om det finns fler än en.
Det duger inte heller att associera dem med en knapp, utan jag vill kunna tända/släcka dem med knappen på insticksmoduler till exempel.
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Har läst inlägg på forumfibaro nu. Många lovord i början men sedan kommer problemen. Ni som har uppdaterat till 4.021 kan väl dela med sig om sina erfarenheter.
Jag är mest nyfiken på att komma igång med plugins samt att jag har en förhoppning att gpsen kan komma igång.
(Snart långledigt, tid för uppdatering)
Jag är mest nyfiken på att komma igång med plugins samt att jag har en förhoppning att gpsen kan komma igång.
(Snart långledigt, tid för uppdatering)
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Du kan ju alltid ta omvägen via t.ex. en VD som styr flera lampor, och en scen som triggar VDn? Iofs skulle du då lika gärna kunna köra allt i scenen, men jag skulle ändå separera de två sakerna i en scen för trigg, och en VD för själva lampstyrningen...Nyfniken skrev: