Kan själv!
· Trelleborg
· 19 679 inlägg
Men ska inte bypassen kompensera för det?
Tyvärr är inte plejd lösningen på allt, iaf inte när man vill kunna styra den via annan mjukvara än plejds egna.
Tyvärr är inte plejd lösningen på allt, iaf inte när man vill kunna styra den via annan mjukvara än plejds egna.
Du måste som sagt ha en controller för att ändra inställningarna på den - det är det du behöver göra för att tala om för dimmern att en bypass är installerad. Då kan du också forcera en ny auto-kalibrering. Du kommer inte få det fungera bra utan en controller med den aktuella uppsättningen tror jag.S sponken skrev:
Jag har ett 20-tal fibaro, funkar bra med en controller med rätt konfiguration.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 679 inlägg
Beror på om tillverkaren kör med felmarginaler eller marknadsföringsmarginaler.
Även om det är en gammal tråd kan det vara värt att påpeka, om någon söker upp detta, att detta inte stämmer.C cffol skrev:Du måste som sagt ha en controller för att ändra inställningarna på den - det är det du behöver göra för att tala om för dimmern att en bypass är installerad. Då kan du också forcera en ny auto-kalibrering. Du kommer inte få det fungera bra utan en controller med den aktuella uppsättningen tror jag.
Man kan trigga autokalibrering både med och utan bypass helt utan en controller. Håll inne B-knappen på dimmern (den enda knappen där är direkt på dimmern) och "släpp" vid rätt färg.
BLÅ = Kalibrera utan bypass
RÖD = Kalibrera med bypass
GULT = reset/factory defaults...
Klicka här för att svara