9 682 läst ·
2 svar
10k läst
2 svar
Festool TS55 RQ eller REBQ
Medlem
· Västra Götaland
· 79 inlägg
Neej tänker ni nu inte en tråd till om TS55 från Festool, men jag har nog läst alla trådar som finns på forumet men har inte riktigt fått kläm på varför det kan vara bra med Multiple Material Control (MMC) electronics och quick active break? Är det värt 700:- extra för mig som bara tänker klyva lite plank, parkett, trall mm
Vet att Daniel_N skrev ett längre inlägg om detta men på grund av ALLA dessa trådar om just TS55 hittar jag inte tillbaks till det inlägget just nu
Funderar på att köpa från denna sida, någon som har några erfarenheter av den eller vet var man kan hitta en TS55 billigare?
http://www.toolstime.de/Festool-Tauchsaege-TS-55-RQ-Plus-561579
Vet att Daniel_N skrev ett längre inlägg om detta men på grund av ALLA dessa trådar om just TS55 hittar jag inte tillbaks till det inlägget just nu
Funderar på att köpa från denna sida, någon som har några erfarenheter av den eller vet var man kan hitta en TS55 billigare?
http://www.toolstime.de/Festool-Tauchsaege-TS-55-RQ-Plus-561579
Ska du lägga en sådan summa så finns det ingen anledning att vara dumsnål och gå på RQ.
Ska man ENDAST köra med trä så kan man klara sig utan MMC men jag har haft nytta av det vid t.ex. sågning av akrylplast och andra material än trä.
Motorbroms vill man inte heller vara utan i normala fall men sänksågens klinga går ju in i huset när man släpper så där spelar det nog mindre roll.
Köp REBQ är mitt råd så slipper du i framtiden fundera på om du gjort rätt val nu när du ändå ska lägga tusentals på sågen.
Ska man ENDAST köra med trä så kan man klara sig utan MMC men jag har haft nytta av det vid t.ex. sågning av akrylplast och andra material än trä.
Motorbroms vill man inte heller vara utan i normala fall men sänksågens klinga går ju in i huset när man släpper så där spelar det nog mindre roll.
Köp REBQ är mitt råd så slipper du i framtiden fundera på om du gjort rätt val nu när du ändå ska lägga tusentals på sågen.
Hur har det gått med ditt ev köp?
Jag är själv i köptagen och undrar om någon har erfarenheter av Toolstime DE?
EN REBQ med skena hägrar för mig:
http://www.toolstime.de/Festool-712634-Tauchsaege-TS-55-RQ-Plus-FS
Jag är själv i köptagen och undrar om någon har erfarenheter av Toolstime DE?
EN REBQ med skena hägrar för mig:
http://www.toolstime.de/Festool-712634-Tauchsaege-TS-55-RQ-Plus-FS
Klicka här för att svara