39 166 läst ·
64 svar
39k läst
64 svar
Festool Rotex 150 vs Bosch GEX 150 Turbo?
Jag har en GEX, 125 iofs, och är mycket nöjd med den. Har även kört lite med en ROxxx och - visst var den trevlig men priset var väl drygt det dubbla om jag inte missminner mig. SÅ mycket bättre var den inte!
Jag har lagt upp en video på Rotex RO150 på Youtube
Slipat fernissat furugolv och det gick hur smidigt som helst, väldigt hårt repat golv och körde först 40 korn, därefter 80 korn och slutligen 120 korn. Behandlade med osmo pigment+hårdvax
http://www.youtube.com/watch?v=Xl1sQK-__3U
Slipat fernissat furugolv och det gick hur smidigt som helst, väldigt hårt repat golv och körde först 40 korn, därefter 80 korn och slutligen 120 korn. Behandlade med osmo pigment+hårdvax
http://www.youtube.com/watch?v=Xl1sQK-__3U
Om man räknar med tre pappersbyten handlar det om 1 timma per kvadrat skulle jag gissa, så detta är inget jag rekommenderar i ett normalstort rum, men en liten hall som detta på typ 5 kvadrat eller en trapp går galant med Rotex. Jag avverkade ändå i snitt 2 mm totalt eftersom brädorna var kupiga och väldigt repiga, en del med kraftiga märken och allt detta är bortslipat nu.
Ingen problem med en hand och Rotex-läge med kraftiga nypor
men det är bara någon minut man kör så eftersom det blir fulare yta pga taskig styrning, dvs maskinen "dansar runt" som du skriver. Jag körde bara med en hand eftersom jag hade mobilkameran i andra handen helt enkelt
Ingen problem med en hand och Rotex-läge med kraftiga nypor
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden