har inte hänt mycket här, inlägg 59 gäller fortfarande

Jag har en GEX, 125 iofs, och är mycket nöjd med den. Har även kört lite med en ROxxx och - visst var den trevlig men priset var väl drygt det dubbla om jag inte missminner mig. SÅ mycket bättre var den inte!

Jag har lagt upp en video på Rotex RO150 på Youtube
Slipat fernissat furugolv och det gick hur smidigt som helst, väldigt hårt repat golv och körde först 40 korn, därefter 80 korn och slutligen 120 korn. Behandlade med osmo pigment+hårdvax

http://www.youtube.com/watch?v=Xl1sQK-__3U

• Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Hur lång tid det typ per m2?

Kör du verkligen RO150 i Rotexläget och kör med en hand?
Med Turbon kör jag alltid med tvåhandsfattning då den har en förmåga att börja dansa runt.

Om man räknar med tre pappersbyten handlar det om 1 timma per kvadrat skulle jag gissa, så detta är inget jag rekommenderar i ett normalstort rum, men en liten hall som detta på typ 5 kvadrat eller en trapp går galant med Rotex. Jag avverkade ändå i snitt 2 mm totalt eftersom brädorna var kupiga och väldigt repiga, en del med kraftiga märken och allt detta är bortslipat nu.

Ingen problem med en hand och Rotex-läge med kraftiga nypor :D men det är bara någon minut man kör så eftersom det blir fulare yta pga taskig styrning, dvs maskinen "dansar runt" som du skriver. Jag körde bara med en hand eftersom jag hade mobilkameran i andra handen helt enkelt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.