Prova att köra brickorna i mikrovågsugnen för att torka ur eventuell fukt som kan fått dem att svälla. Jag har också till o från haft problem med för tjocka brickor, äger tyvärr ingen Micro så jag brukar istället sandpappra lite på brickorna.Denniis skrev:
Hallå alla dominoproffs!
Jag har precis köpt en domino 500 och skulle behöva lite hjälp.
Är det möjligt att göra någon inställning så att urfräsningen blir större på tjockleken (höjden)?
Jag tänker att jag kan välja mellan 3 olika inställningar för bredden på fräsningen och därefter avgör enbart storleken på frässtålet tjockleken på urfräsningen. Men när jag använder frässtål 6 blir är domino storlek 6 för tjock.
Har någon haft likande problem?
Jag har enbart ett frässtål i dagsläget, men ska inom kort köpa en ny dominolåda med medföljande fräsa. Det kanske löser sig själv med nya fräsar i annat fall.
Det var ett nytt frässtål som behövdes. Provade det igår och äntligen fungerar dominon lika smidigt som jag förväntat mig.
Jag ville bara flika in det i tråden ifall någon i framtiden söker hjälp via Google/byggahus.
Tack för er input!
Jag ville bara flika in det i tråden ifall någon i framtiden söker hjälp via Google/byggahus.
Tack för er input!
Klicka här för att svara