25 368 läst ·
236 svar
25k läst
236 svar
Felsorterat avfall ledde till slagsmål på återvinningen
Exoterm reaktion?P Peter787 skrev:På atomär nivå är plasma likvärdigt med förbränning, fria atomer kan slås samman till nya molekyler.
T.ex. fria kiselatomer binds med två syreatomer, eller kolatomer som binds till en, två, tre eller fyra syreatomer (de två sista är inte stabila).
Kattsand består av molekyler och kan per definition inte finnas i ett plasma då detta enbart består av fria atomer och elektroner.
En kollega var där när bråket inträffade. Det här paret hade slängt i ett gäng campingstolar av metall i brännbart och var på väg att slänga en symaskin i samma container när en i personalen skällde ut dom
Han klev sen i containern och plockade ur grejerna ur containern medan paret fortsatte slänga i ej brännbart skräp.......
Den anställde slängde visst ned gubben i marken, WWE style 🙄
Han klev sen i containern och plockade ur grejerna ur containern medan paret fortsatte slänga i ej brännbart skräp.......
Den anställde slängde visst ned gubben i marken, WWE style 🙄
Den atomära reaktionen är identisk, atombindningar bryts och nya skapas.B BSOD skrev:
Om du inte vill likställa det med förbränning får du väl tycka så.
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 609 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 609 inlägg
Nja, rent tekniskt nej.Claes Sörmland skrev:
Men....
Har du då två vitt skilda verksamheter kan du registrera en av dem som en bifirma. Du kan då skydda namnet inom båda verksamheterna.
Frågan är väl egentligen om det rent juridiskt är korrekt att fakturera en "firma" utan att ha klarlagt att det var "firman" som var på ÅVC med grejer, eller om det var privatpersonen med dennes hushålls prylar som var där.
Det borde vara enkelt att bara bestrida fakturan...
På vår åvc så är det bara att ringa innan och säga att man har firmabil men att det är privata soppor. Behöver aldrig betala .mikethebik skrev:
Vet inte, vet bara att han var smått irriterad över att behöva stå och tömma ut alla påsar för att sedan gå till andra änden av stationen för att lägga dessa i annan container.
Värmekoppar för värmeljus är det väl ingen som lägger annat än i metall?
Var hos en bekant och skar träd nu på förmiddagen, och då kom fraktionshysterin på tal, samt nya reglerna med avläsning av nummerskylt.
Han funderade på om han kunde åka in till ÅVC längre med sin bil då han har enskild firma och drabbas av avgift, dvs. samma som drabbade en vän till mig för någon vecka sedan då en faktura på 350:- damp ner i lådan efter ett besök på ÅVC med sin privatbil registrerad på honom som privatperson.
Då är man tydligen företag och kan alltså inte åka in med någonting, funderar på att säga till honom att ta en mc lastad med en 3 liters plastpåse fylld med en servett för att testa.
