Jag är övertygad om att personalen inte är oskyldiga till allt som händer, bråk som uppstår.
Men våldet är fel oavsett vem som börjar
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag är övertygad om att personalen inte är oskyldiga till allt som händer, bråk som uppstår.
Men våldet är fel oavsett vem som börjar
Absolut korrekt, och orsakerna till meningsskiljaktigheter stavas byråkratiska petimetriska beslut där de beslutande själva inte behöver ta striden för deras gärningar, de överlåter de till andra.
Känns igen från alla möjliga andra sammanhang...
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Absolut korrekt, och orsakerna till meningsskiljaktigheter stavas byråkratiska petimetriska beslut där de beslutande själva inte behöver ta striden för deras gärningar, de överlåter de till andra.
Känns igen från alla möjliga andra sammanhang...
Det är så enkelt att fatta beslut när man sitter på sitt kontor och blir det för jobbigt sätter man telefonen på sammanträde.
Dessutom behöver man aldrig träffa någon eftersom set sitter in stackare o receptionen som får ta allt. Helt perfekt! Dessutom kommer den människan skyllla ifrån sig.
Har du dessutom anställt folk som inte har erfarenhet inom service. Lägg där till en lördag i början på våren när kön in tar hur lång tid som helst.
Där har du kommunens recept för succé!
Stressad personal och stressade kunder!
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
...Lägg där till en lördag i början på våren när kön in tar hur lång tid som helst....
Ja, Och en del medmänniskor kan man konstatera har väldigt svårt att skynda sig. Går som sengångare i sin egen "bubbla" och plockar grej efter grej ur sin osorterade släpvagn medan kön växer.
 
MultiMan
M MagHam skrev:
Ja, Och en del medmänniskor kan man konstatera har väldigt svårt att skynda sig. Går som sengångare i sin egen "bubbla" och plockar grej efter grej ur sin osorterade släpvagn medan kön växer.
Det är nog olösbart när vi tvingar alla att sortera och återvinna sopor, oavsett ålder, artros, kognitiva problem eller andra saker som gör att saker tar längre tid. Vi som är friska får helt enkelt stå ut med lite längre väntetider ibland så länge nuvarande system är aktivt.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Ja, Och en del medmänniskor kan man konstatera har väldigt svårt att skynda sig. Går som sengångare i sin egen "bubbla" och plockar grej efter grej ur sin osorterade släpvagn medan kön växer.
Helst ska de fundera lite om man ändå ska spara det. Dessutom skulle den här människan ha all tid i världen att åka när det inte är så mycket folk....
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Helst ska de fundera lite om man ändå ska spara det. Dessutom skulle den här människan ha all tid i världen att åka när det inte är så mycket folk....
Det där är ju en klassiker. Ungefär som att pensionärer ska alltid utföra sina "ärenden" under exakt den tiden när majoriteten av oss förvärvsarbetande har lunch.
 
  • Gilla
MagHam och 2 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Det där är ju en klassiker. Ungefär som att pensionärer ska alltid utföra sina "ärenden" under exakt den tiden när majoriteten av oss förvärvsarbetande har lunch.
Hur blev din tid mer värd än pensionärens?
Ät din lunch i stället för att ränna på andra ställen😉
 
  • Gilla
  • Haha
tergo och 3 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Hur blev din tid mer värd än pensionärens?
Ät din lunch i stället för att ränna på andra ställen😉
Har inte påstått min tid är mer värd. Däremot påstår jag att det är ett jävla oskick 😎 Och jag hade käkat lunchen om jag hade hunnit köpa den 😆
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Har inte påstått min tid är mer värd. Däremot påstår jag att det är ett jävla oskick 😎 Och jag hade käkat lunchen om jag hade hunnit köpa den 😆
Var det pensionärer före i kön vid lunchtid?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
MultiMan
B Bästerortarn skrev:
Det där är ju en klassiker. Ungefär som att pensionärer ska alltid utföra sina "ärenden" under exakt den tiden när majoriteten av oss förvärvsarbetande har lunch.
Du kan inte mena allvar med detta inlägg? Menar du att pensionären ska ha en lista över lunchtider för ortens arbetande befolkning (de varierar mellan pappersbruksarbetaren, hantverkaren och revisorn, t ex) och stämma av med den innan de får ge sig ut på sina ärenden?
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
RoTe
MultiMan MultiMan skrev:
Du kan inte mena allvar med detta inlägg? Menar du att pensionären ska ha en lista över lunchtider för ortens arbetande befolkning (de varierar mellan pappersbruksarbetaren, hantverkaren och revisorn, t ex) och stämma av med den innan de får ge sig ut på sina ärenden?
Jag är själv "folkskygg" och hatar att göra ärenden, handla mat osv när alla andra gör det. Jag har inga problem med att veta när jag inte ska ge mig ut. Jag gissar att bara för att man blir till åldern blir man inte efterbliven utan kan hålla koll på detta ändå.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Du kan inte mena allvar med detta inlägg? Menar du att pensionären ska ha en lista över lunchtider för ortens arbetande befolkning (de varierar mellan pappersbruksarbetaren, hantverkaren och revisorn, t ex) och stämma av med den innan de får ge sig ut på sina ärenden?
Det var värst vad alla tar saker bokstavligt, ta ett djupt andetag.

Jag menar som jag klargjort tidigare ingenting annat än att det är lite irriterande när man är lite stressad för att hinna saker (som t.ex. att köpa mat) på lunchen och hamnar bakom ett gäng pankisar som både är långsamma och snacksaliga.

Gör dig inte dum och hitta på saker som jag inte påstått. Men det är väl lika bra att för säkerhets skull försöka er om att jag inte vill bunta ihop och slå ihjäl alla seniorer.

Fan jag trodde att det var jag som var gubbsur som gnällde 🙄
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Jag är själv "folkskygg" och hatar att göra ärenden, handla mat osv när alla andra gör det. Jag har inga problem med att veta när jag inte ska ge mig ut. Jag gissar att bara för att man blir till åldern blir man inte efterbliven utan kan hålla koll på detta ändå.
En pensionär tillbringar oftast betydligt mer av sin tid ensam (eller enbart med sin bättre hälft) än vad förvärvsarbetande personer gör. Jag kan tänka mig att många pensionärer därför hellre gör sina ärenden när det finns mycket folk i rörelse.
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
P pmd skrev:
Så det gäller bara för vissa flaskor, alltså?
Bra att några går att återvinna enkelt ändå. Att slippa kasta glasflaskor i glasigloor är rätt bra. Det är riktigt dumt att man inte kan dumpa en hel kasse med glasflaskor i taget i en glasigloo.
Ölflaskor diskas med fördel och fylls på med ny (hembryggd) öl ;)
 
  • Älska
Perplexus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.