Hej, vi har fått en vattenskada i badrummet som nu håller på att återställas, nu har vi upptäckt ett fel när kakel och klinker är på plats, rörmokaren har flyttat på golvbrunnen till avloppet från badkaret (hörn-jacuzzi) till standard. Från att ha varit lättillgängligt för rensning av golvbrunn (ungdomarna i huset badar flera gånger i månaden, så det behövs rensas), golvbrunnen har varit i framkant bakom badkarsfronten, har det nu placerats längst in i hörnet. Rörfirman står för att det gjort fel, men vill helst inte åtgärda detta, de anser att att det är bara att vi flyttar ut badkaret och gör rent (el och vatten inkopplat från väggen), vi behöver inte ens ta bort fronten på jacuzzin, som är så besvärlig att ta bort, säger de. Men hur lätt är det? Är det så lätt som de säger? Tvivlar på det. Hut träffar man rätt med golvbrunnen om man inte tar bort fronten, och om man inte kommer åt? Jacuzzin är magasinerad och vi kan inte testa.
Redigerat:
Något liknande,
http://www.se.victoryspa.pl/index.php/sv/produkter/massagebadkar/victory-line/curacao-150-detail
Misstaget rörmokaren gjort är att han flyttat golvbrunnen till ”standard”, in i hörnet. Förebilden är den där isoleringen syns, samma hörn.
http://www.se.victoryspa.pl/index.php/sv/produkter/massagebadkar/victory-line/curacao-150-detail
Misstaget rörmokaren gjort är att han flyttat golvbrunnen till ”standard”, in i hörnet. Förebilden är den där isoleringen syns, samma hörn.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Jag röstar på gör om.
Låter konstigt med någon standard som placerar golvbrunnen så nära hörnet som det är tillåtet, för det kan ju inte vara lättrensat oavsett vad för badkar man har.
Är verkligen golvlutningen korrekt?
Det är ju så stora plattor och ingen kuvertskärning vid brunnen.
Låter konstigt med någon standard som placerar golvbrunnen så nära hörnet som det är tillåtet, för det kan ju inte vara lättrensat oavsett vad för badkar man har.
Är verkligen golvlutningen korrekt?
Det är ju så stora plattor och ingen kuvertskärning vid brunnen.
Medlem
· Stockholm
· 389 inlägg
Jag har ett 300 liters bubbelbadkar, det är jättelätt att flytta när det är tomt.
Att rensa golvbrunnen till badkaret har jag bara behövt göra 1-2 gånger på 13 år, golvbrunnen till duschen är en helt annan sak.
Visade du med ritning var du ville ha golvbrunnen ?
Att rensa golvbrunnen till badkaret har jag bara behövt göra 1-2 gånger på 13 år, golvbrunnen till duschen är en helt annan sak.
Visade du med ritning var du ville ha golvbrunnen ?
Om du vill att det ska flytta på golvbrunnen för detta så är de lite magstarkt.
Du kommer måsta göra om hela badrummet. Detta är något som ni bör ha påtalat tidigare.
Dock tror jag att om ni vill ta det till en tvist så får ni ta in en besiktningsman som kommer säga att det är oskäligt att riva allt för bekvämligheten av rensningen.
Försök istället kompensera detta med någon form av kompensation.
Mitt badkar flyttas enkelt och är anslutet med flexibla slangar på avlopp och vatten så det är inget problem alls.
Du kommer måsta göra om hela badrummet. Detta är något som ni bör ha påtalat tidigare.
Dock tror jag att om ni vill ta det till en tvist så får ni ta in en besiktningsman som kommer säga att det är oskäligt att riva allt för bekvämligheten av rensningen.
Försök istället kompensera detta med någon form av kompensation.
Mitt badkar flyttas enkelt och är anslutet med flexibla slangar på avlopp och vatten så det är inget problem alls.
Klicka här för att svara