Hej! I dag när jag kom hem från jobbet fick jag nästan ett psykbryt.
Vi har ett stort projekt igång där vi investerar mycket tid och pengar. Bl.a. konverterar vi från direktel till vattenburet med golvvärme.
I dag monterade rörmokaren nya radiatorerna och när jag kommer hem lycklig över att äntligen slippa el-elementen ser jag att han på två ställen satt upp elementen rakt över eluttagen.
Bör påpekas att han själv mätt ut och beställt radiatorerna, vi har aldrig öht diskuterat måtten.
Det mest störande är att när jag pratat med honom på telefon säger han att allt gått bra. Är väl omöjligt att han själv inte sett detta??
Frågan blir då - vad gör jag? Och hur kan jag begära en snygg lösning? Nu är det ju borrat rakt genom parketten precis vid uttaget.
Vi har ett stort projekt igång där vi investerar mycket tid och pengar. Bl.a. konverterar vi från direktel till vattenburet med golvvärme.
I dag monterade rörmokaren nya radiatorerna och när jag kommer hem lycklig över att äntligen slippa el-elementen ser jag att han på två ställen satt upp elementen rakt över eluttagen.
Bör påpekas att han själv mätt ut och beställt radiatorerna, vi har aldrig öht diskuterat måtten.
Det mest störande är att när jag pratat med honom på telefon säger han att allt gått bra. Är väl omöjligt att han själv inte sett detta??
Frågan blir då - vad gör jag? Och hur kan jag begära en snygg lösning? Nu är det ju borrat rakt genom parketten precis vid uttaget.
Här är den produkten @lordi tänker på:K Kallebo skrev:
https://www.lksystems.se/sv/produkt...r-och-andtatningar/lk-skyddsror_77746939.aspx
Tyvärr sitter ett till uttag på andra sidan... det sitter lika nära elementet men har ju inga rör så där är det OK, men går inte flytta elementet...L lordi skrev:
Det skulle räcka med ett par-tre cm. Sen vänder man ventilkopplet så anslutningarna kommer åt sidan och ansluter mot pex-rören med två vinklar.K kv05lama skrev:
Ett annat alternativ är att ta bort och locka uttaget, eftersom du ändå har ett till så nära.
Annars återstår bara att byta till en mindre radiator
Klicka här för att svara