Nu hittade jag mitt fel, slangkopplingen mellan spolarmotorn och in i diskmaskinen hade ett hål i sig med en död mus bredvid.

• Gilla
Unbeliver och 1 till
  • Laddar…
P Porsche84 skrev:
Nu hittade jag mitt fel, slangkopplingen mellan spolarmotorn och in i diskmaskinen hade ett hål i sig med en död mus bredvid.
Det där gillar jag, att frågeställaren återkopplar vad felet var och hur det löstes eller inte. Många trådar startas av en frågeställning som följs av en lång rad av mer eller mindre bra förslag på åtgärd blandat med övriga kommentarer. Någonstans utefter denna rad hoppar TS av för att aldrig återkomma.
DaDolly, hittade du felet och fixade det själv, hur? Ringde du en servicetekniker eller körde du maskinen till återvinningen?

• Gilla
Porsche84 och 1 till
  • Laddar…
Håller helt med , man ska självklart återkomma!
Jag försökte söka efter felet och fastnade så länge i uppgiften att min fru tröttnade .
Servicetekniker ringdes och kunde efter 2 besök inte åtgärda felet .
Så jag slet ut den i vredesmod och hivade den 😅

• Haha
  • Gilla
Porsche84 och 1 till
  • Laddar…
Sedan ska väl tilläggas att man nog är mer benägen att återkomma, när man faktiskt lyckats lösa uppgiften 😅

• Gilla
Porsche84
  • Laddar…
Samma problem även hos oss. Det var den svarta gummislang som hade ett minimalt hål på ovansidan/insida böjning. Det ser torrt ut, flottör åker upp och ned men piper ändå när maskin kopplas in.

Får väl skruva av slangar så jag kan få loss botten.

Lime113 Lime113 skrev:
Samma problem även hos oss. Det var den svarta gummislang som hade ett minimalt hål på ovansidan/insida böjning. Det ser torrt ut, flottör åker upp och ned men piper ändå när maskin kopplas in.

Får väl skruva av slangar så jag kan få loss botten.
dessa slangar är av mycket bra kvakitet enligt PRCs mått
för oss i svedala förväntar oss bättre kvalitet

Status uppdatering
Jag får fortfarande larm även om bara slang är trasig. Har pillat på flottör - hör mikrobrytaren slå på och av - men fortfarande larm.

Elontekniker dömde ut vår 7 år gamla maskin. "När elektronik börjar strula vid den åldern så vet man aldrig när det tar slut". Samtidigt lever Elon på att sälja nya maskiner.

NiTech har ett reparationskit för F10 fel med en bra fotomanual för byte. Kostar 1200 kr. Ringde och pratade med Piteå-företaget som trodde de skulle funka finfint och ge cirka 10 år till.

NiTech tyckte jag skulle köpa hela litet och inte bara brytare och slang. 'Byt ut de andra när du ändå har isär maskinen så får du igen det i längden'.

Kanske går det inte men det känns i alla fall bra just nu.

Lime113 Lime113 skrev:
Status uppdatering
Jag får fortfarande larm även om bara slang är trasig. Har pillat på flottör - hör mikrobrytaren slå på och av - men fortfarande larm.

Elontekniker dömde ut vår 7 år gamla maskin. "När elektronik börjar strula vid den åldern så vet man aldrig när det tar slut". Samtidigt lever Elon på att sälja nya maskiner.

NiTech har ett reparationskit för F10 fel med en bra fotomanual för byte. Kostar 1200 kr. Ringde och pratade med Piteå-företaget som trodde de skulle funka finfint och ge cirka 10 år till.

NiTech tyckte jag skulle köpa hela litet och inte bara brytare och slang. 'Byt ut de andra när du ändå har isär maskinen så får du igen det i längden'.

Kanske går det inte men det känns i alla fall bra just nu.
ELON har mig veterligen inga egna tekniker bara säljare och
lita aldrig på en säljare

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
returen returen skrev:
ELON har mig veterligen inga egna tekniker bara säljare och
lita aldrig på en säljare
Vår lokala har fortfarande reparation. Men det är en gammal reparation- och försäljningslåda som har gått med under Elon-paraplyet.

I övrigt håller jag med dig.

• Gilla
returen
  • Laddar…
Nu har jag bytt alla delar och det fungerade faktiskt! Ska försöka lägga upp bilder de närmaste dagarna.

Diskmaskinens insida med pump, ledningar och plastkomponenter synliga på en trägolvsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen diskmaskin med synliga innandömen och verktyg som skruvmejslar och tänger på golvet bredvid en rosa plasthink.
Skapa konto
Diskmaskinens motor och pump med synliga kablar och komponenter, monterad mot en svart mönstrad bakgrund.
Skapa konto
Insidan av en diskmaskin med fokus på en pumpmotor och kopplingsslangar, synliga kablar och anslutningar.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.