14 238 läst ·
26 svar
14k läst
26 svar
Felkod f10 asko D8537FI
Produkter som diskuteras: "slangkopplingen"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Det där gillar jag, att frågeställaren återkopplar vad felet var och hur det löstes eller inte. Många trådar startas av en frågeställning som följs av en lång rad av mer eller mindre bra förslag på åtgärd blandat med övriga kommentarer. Någonstans utefter denna rad hoppar TS av för att aldrig återkomma.P Porsche84 skrev:
DaDolly, hittade du felet och fixade det själv, hur? Ringde du en servicetekniker eller körde du maskinen till återvinningen?
Håller helt med , man ska självklart återkomma!
Jag försökte söka efter felet och fastnade så länge i uppgiften att min fru tröttnade .
Servicetekniker ringdes och kunde efter 2 besök inte åtgärda felet .
Så jag slet ut den i vredesmod och hivade den 😅
Jag försökte söka efter felet och fastnade så länge i uppgiften att min fru tröttnade .
Servicetekniker ringdes och kunde efter 2 besök inte åtgärda felet .
Så jag slet ut den i vredesmod och hivade den 😅
Samma problem även hos oss. Det var den svarta gummislang som hade ett minimalt hål på ovansidan/insida böjning. Det ser torrt ut, flottör åker upp och ned men piper ändå när maskin kopplas in.
Får väl skruva av slangar så jag kan få loss botten.
Får väl skruva av slangar så jag kan få loss botten.
dessa slangar är av mycket bra kvakitet enligt PRCs måttLime113 skrev:
för oss i svedala förväntar oss bättre kvalitet
Status uppdatering
Jag får fortfarande larm även om bara slang är trasig. Har pillat på flottör - hör mikrobrytaren slå på och av - men fortfarande larm.
Elontekniker dömde ut vår 7 år gamla maskin. "När elektronik börjar strula vid den åldern så vet man aldrig när det tar slut". Samtidigt lever Elon på att sälja nya maskiner.
NiTech har ett reparationskit för F10 fel med en bra fotomanual för byte. Kostar 1200 kr. Ringde och pratade med Piteå-företaget som trodde de skulle funka finfint och ge cirka 10 år till.
NiTech tyckte jag skulle köpa hela litet och inte bara brytare och slang. 'Byt ut de andra när du ändå har isär maskinen så får du igen det i längden'.
Kanske går det inte men det känns i alla fall bra just nu.
Jag får fortfarande larm även om bara slang är trasig. Har pillat på flottör - hör mikrobrytaren slå på och av - men fortfarande larm.
Elontekniker dömde ut vår 7 år gamla maskin. "När elektronik börjar strula vid den åldern så vet man aldrig när det tar slut". Samtidigt lever Elon på att sälja nya maskiner.
NiTech har ett reparationskit för F10 fel med en bra fotomanual för byte. Kostar 1200 kr. Ringde och pratade med Piteå-företaget som trodde de skulle funka finfint och ge cirka 10 år till.
NiTech tyckte jag skulle köpa hela litet och inte bara brytare och slang. 'Byt ut de andra när du ändå har isär maskinen så får du igen det i längden'.
ELON har mig veterligen inga egna tekniker bara säljare ochLime113 skrev:
Status uppdatering
lita aldrig på en säljare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto