Hej
Pannorna är nu lagda på garagetaket.
Mycket strul.
Nu undrar jag om man verkligen skall behöva godkänna det följande:
Vid vindskivorna är det Täckplåtar som ju går in en bit över pannorna.
På ena takhalvan är täckplåten vid ena vindskivan 170 mm bred och når till pannornas "dalmitt" så när som på 20 mm.
Vid den andra vindskivan är täckplåten endast 75 mm bred och når till 90 mm kort dalmitten på pannraden.
Det diffar alltså på 70 mm i "täckningsgrad".
Vi tycker det ser urkass ut och dessutom är tu "täckfunktionen" sämre vid den smala vindskiveplåten.
Företaget är förstås ovilliga.
Jag antar att takgubbarna tänkt fel eller mätt fel och tycker att det måste rätta till fel som uppkommit pga slarv och liknande.
Vi tycker inte att det finns någon anledning att ha en så jämförelsevis extremt smal plåt.
Den smalare bör ökas i bredd med ca 70 mm. Vi vill ha en ny plåt.
Det kanske finns någon synpunkt här.
Axelman.
Mycket strul.
På ena takhalvan är täckplåten vid ena vindskivan 170 mm bred och når till pannornas "dalmitt" så när som på 20 mm.
Vid den andra vindskivan är täckplåten endast 75 mm bred och når till 90 mm kort dalmitten på pannraden.
Vi tycker det ser urkass ut och dessutom är tu "täckfunktionen" sämre vid den smala vindskiveplåten.
Jag antar att takgubbarna tänkt fel eller mätt fel och tycker att det måste rätta till fel som uppkommit pga slarv och liknande.
Vi tycker inte att det finns någon anledning att ha en så jämförelsevis extremt smal plåt.
Axelman.
Någon bild?axelman skrev:Hej
Mycket strul.
Axelman.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser väl inget vidare ut och någon anledning till att ha en smalare plåt till höger finns inte.
Linjen är ritad i panndalens mitt.
Axelman
Redigerat:
Huruvida plåtarna skallvara lika breda låter jag vara osagt, men men dom skall landa så nära mitt i dalen på första pannraden. Här är det inga problem med att lyckas med det, utan att plåtarna blir olika. Dom skall göra om, och du skall inte betala ök. pris fören dom rättat felet.
Husägare
· Västernorrland
· 287 inlägg
Ja, hur tänkte de där egentligen? Det måste ju ha varit mer jobb att få ihop det här i nock än att ha använt samma plåtar på bägge sidor, som dessutom hade passat nästan perfekt i dalarna.
Det är också trist när företaget bara upprepar:
Det är ofta som plåtarna blir olika breda ........
Det är inte byggfel ..........
Det vore bättre om de sade:
Ok.
Det blev fel.
Vi rättar till det
Jobbigt med folk som inte vill inse att de gjort fel.
Axelman
Det är ofta som plåtarna blir olika breda ........
Det är inte byggfel ..........
Det vore bättre om de sade:
Ok.
Det blev fel.
Vi rättar till det
Jobbigt med folk som inte vill inse att de gjort fel.
Axelman
Hej
Jag meddelade Bygg-plåtfirman att jag varit i kontakt med Konsumentombudsmannen i kommunen och att jag också skrivit till firmans Branschorganisationen.
Där blev jag rådd att kontakta Branschorganisationens ETISKA RÅD och redogöra för tvisten.
En dag senare så e-postade Bygg-plåtfirman och meddelade att de skulle komma och byta ut den för smala plåten mot en bredare "så vi får detta ur världen".
Det var en god överraskning inför helgen.
Skönt att det löste sig.
God Helg
önskar
Axelman
Jag meddelade Bygg-plåtfirman att jag varit i kontakt med Konsumentombudsmannen i kommunen och att jag också skrivit till firmans Branschorganisationen.
Där blev jag rådd att kontakta Branschorganisationens ETISKA RÅD och redogöra för tvisten.
En dag senare så e-postade Bygg-plåtfirman och meddelade att de skulle komma och byta ut den för smala plåten mot en bredare "så vi får detta ur världen".
Det var en god överraskning inför helgen.
Skönt att det löste sig.
God Helg
önskar
Axelman
Klicka här för att svara