Tanken var att fönstret skulle vara 20x21F. Det blev en felbeställning och det som levererades var 21x21F.

Byggplansritning som visar fönstermåtten 20x21F vid vardagsrummet och andra utrymmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det värt att vänta 2 månader på ett nytt fönster eller ska man sätta in det som står på bygget? Kommer vi att märka skillnad på storlekarna inifrån? Frugan är petig utav denna värld och jag är orolig att hon kommer tänka på det oavbrutet resten av bygget och även när vi flyttat in. Jag tror inte vi kommer se skillnad på storlekarna på fönstren.

Vad tror ni? Kommer man se skillnad på de två fönstren? Det på gaveln kommer ha två fönsterytor 5cm bredare vardera.

Min första reaktion var att beställa nytt fönster, men börjar fundera på om det inte vore värt att sätta in det nu och få en bättre uttorkning av platta och stomme.

Jag har lite olika stora fönster på flera ställen i huset och det är det inte någon som märker, inte frugan i alla fall...

• Gilla
maximm
  • Laddar…
Jag tror det kan bli bra med ett bredare där. Är ju mycket mer väggyta på sidorna, så jag tror inte man tänker på det.

• Gilla
maximm
  • Laddar…

Bästa svaret

Så länge höjden är samma så kommer man inte att tänka på att det är nån skillnad.

• Gilla
Rabbithole och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.