Hej alla!
Jag har ett mindre fast/icke-öppningsbart fönster i garaget där den innersta glasspanelen spräckts. Jag plockade lös det idag och har nu tittat lite närmare på det och jag får intrycket av att man inte kan byta bara själva glaskassetten, inte på något enkelt sätt i alla fall…
Det kanske är så att man byter ”hela fönstret” inklusive karmen och den lilla ”läppen” i aluminium, dvs allt på bilden här - kan det stämma?
Thanks!
/Rikard
Jag har ett mindre fast/icke-öppningsbart fönster i garaget där den innersta glasspanelen spräckts. Jag plockade lös det idag och har nu tittat lite närmare på det och jag får intrycket av att man inte kan byta bara själva glaskassetten, inte på något enkelt sätt i alla fall…
Det kanske är så att man byter ”hela fönstret” inklusive karmen och den lilla ”läppen” i aluminium, dvs allt på bilden här - kan det stämma?
Thanks!
/Rikard
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte lossat sådant bleck, men de jag satt på plats och tagit bort har haft plastfästen under. Man har då tryckt dit det rakt framifrån och tagit bort genom att pressa det rakt ut från glaset, dvs inte uppåt.
Sitter med clips med hakar på undersidan. Man kan se det om man tittar underifrån samtidigt som man drar listen uppåt. Du känner var dom sitter om du sticker upp en plastlinjal och drar längsmed. Annars fixar glasmästaren det om du lämnar in fönstret.
Klicka här för att svara

