Har precis monterat ned ett gammalt kök och skall installera ett nytt. Upptäckte då att en av rörböjarna för varmvattnet till köksbänksblandaren ser lite märklig ut, se bild.  :-?   Ni som kan VVS, är denna böj OK eller borde jag se till att en rörmokare gör om den?

Om den inte är OK, vad kan den ge för några problem?

Mvh
Michel
 
  • ror_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är OK, även om det var klantigt utfört.
 
Vinner inga skönhetspoäng men är inget att oroa sig för.
 
Tack för svaren, nu kan jag sova lugnt.. :)
 
Troligtvis har man glödgat röret för mycket när man bockade det. Det är ju ingen altartavla, men den fungerar.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.