Hej
Nu ska ni få höra.
Vi har bott i två veckor i vårt nya hus. Vi valde ljusa tapeter och några läckra fondväggar. Vi var noga med att beställa avtorkningsbara tapeter då vi har två barn och två perserkatter. Ca 100m2 var tapetserad i en vit tapet Eco Design, med lite grått i. Vi reagerade på att tapeten såg så vit ut vid besiktningen och nu när vi har bott i huset.
När vi nu har upptäckt några fläckar på tapeten så går de inte att torka bort ??? vi torkade och torkade!! Sen sa vi nä det stämmer inte så vi hämtade en av rullarna som stod i garaget och tittade mot väggen och kan ni gissa DE HAR VÄNT TAPETEN PÅ FEL SIDA >:( >:( >:(

Klart såg vi nu att det är den andra sidan som skall vara utåt. Vi prov kladdade två fäckar och vipps väck på den ena sidan och fast på den andra. Detta arbete är utfört av en av de största målarfirmorna i vår stad :o :o

Tur vi byggt med totalentrepenad!! Kan ni gissa vilka som hänger på telefonen i morgon bitti?
MVH Lisen

HAHA! ;D ;D (Ursäkta mig, men jag kan inte annat än skratta)
Klantigt, de har alltså vänt baksidan utåt? :o ???

Skäll ordentligt, det måste ni få omgjort!

Skall man skratta eller gråta... ??? Ja visst måste ni få det omgjort, och viss kompensation också tycker jag...

Oj, jisses! Om det var nåt man gjort själv så är det skämmigt nog, men ... en stor målerifirma?! PINSAMT värre för dem. De får allt göra allt rätt absolut utan extrakostnader inkl material!

De måste vara trötta och virriga. Eller jag vet inte, ibland känns det som de professionella ibland inte har riktigt koll på alla saker.

Jobbade de i mörker eller hur lyckas man sätta tapaterna åt fel håll?

Jag har visserligen sett ett rum tapetserat med tapeten uppochned en gång, men att vända den "ut och in" borde ju inte kunna hända.

Lisen, är lite nyfiken på vad dom sa till dig i telefonen...

/Maria

Jo det kan ni tro att förvånade blev de!!!
-Nä det kan inte vara möjligt! var en fras. :o

Det tog några timmar sen stod någon ur arbetsledningen här i huset och fick mycket pinsamt medje att de tapetserat fel!! Och de skall naturligtvis tapetsera om och stå för kostnaden av de nya tapeterna.

Men jag blir lite lessen ihjärtat för nu skall det röras till inne (just som vi böjar få det klart) samt att vi har leråker utanför!! Vilken sommar. MVH Lisen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.