marikard marikard skrev:
Inställd på 105gr blir
70gr. Det räcker. Blir ju döden när man öser på.
Jag har 7kw
Bastun är 2x2x1,9 = ca 8kbm. + ca 2kvm glas, det sänker ganska bra. Behövs nog 9kw för mig isf
 
Hej, fann ni någon lösning? Har en Glow Corner med givaren placerad som era och bastun blir ”varm” på ca 20 min för då är det varmt där givaren sitter. Resten av bastun dock max 60 grader och aggregated värmer endast tillfälligt så värmen ökar inte heller övertid.
 
P pj.andersson skrev:
Hej, fann ni någon lösning? Har en Glow Corner med givaren placerad som era och bastun blir ”varm” på ca 20 min för då är det varmt där givaren sitter. Resten av bastun dock max 60 grader och aggregated värmer endast tillfälligt så värmen ökar inte heller övertid.
Jag satte den nya termostaten snett över på kortsidan från aggregatet i huvudhöjd. Det är inte 100 diffar 5-10c men det kan jag leva med.
 
  • Gilla
pj.andersson
  • Laddar…
D dartmogge skrev:
Jag satte den nya termostaten snett över på kortsidan från aggregatet i huvudhöjd. Det är inte 100 diffar 5-10c men det kan jag leva med.
Tack för tipset, får väl flytta termostaten men får då en ful sladd på väggen….
 
P pj.andersson skrev:
Tack för tipset, får väl flytta termostaten men får då en ful sladd på väggen….
Jag gömde min sladd under panelen. Pillade in den bakom panelen från golvet sedan har jag en dold lucka för el kopplingar sen tidigare under sitt laven och där jag gick in och borrade ett hål i rätt höjd. sen fiskade jag upp sladden via luckan så det syns inte. Nu har jag kvar den gamla (Urkopplad) och den nya så det ser ut som två sensorer i bastun.(Hoppas du fattar :-) )
 
D dartmogge skrev:
Jag gömde min sladd under panelen. Pillade in den bakom panelen från golvet sedan har jag en dold lucka för el kopplingar sen tidigare under sitt laven och där jag gick in och borrade ett hål i rätt höjd. sen fiskade jag upp sladden via luckan så det syns inte. Nu har jag kvar den gamla (Urkopplad) och den nya så det ser ut som två sensorer i bastun.(Hoppas du fattar :) )
Tack, jag fattar
 
P pj.andersson skrev:
Tack, jag fattar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.