Hej,

Vi flyttade in i en lägenhet(bostadsrätt) som hade en Whirlpool tvättmaskin. Nu när jag tvättade så hade det stannat efter ett tag med meddelandet: F08, som verkar vara någon felkod(se bifogad bild). Men lite oklart vad det betyder efter googling, har ni någon idé vad jag kan göra?

• PXL_20260623_190327468.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J johnny27 skrev:
Hej,

Vi flyttade in i en lägenhet(bostadsrätt) som hade en Whirlpool tvättmaskin. Nu när jag tvättade så hade det stannat efter ett tag med meddelandet: F08, som verkar vara någon felkod(se bifogad bild). Men lite oklart vad det betyder efter googling, har ni någon idé vad jag kan göra?
kan vara så enkelt att den har överdoserats av tvättmedel dvs skummar

B Bill Algö skrev:
kan vara så enkelt att den har överdoserats av tvättmedel dvs skummar
Det var värmeelementet enligt Whirpool. Ska komma en tekniker nästa vecka som förhoppningsvis löser problemet. Får betala 2000kr, hoppas kunna ta det på hemförsäkring(ska skapa ett ärende hos dem).

J johnny27 skrev:
Det var värmeelementet enligt Whirpool. Ska komma en tekniker nästa vecka som förhoppningsvis löser problemet. Får betala 2000kr, hoppas kunna ta det på hemförsäkring(ska skapa ett ärende hos dem).
Det där är nog 2000 efter RUT
försäkringsbolagen får ej hantera Rut så det blir 4000.-.
Du har väl 5års garanti? dvs minst 40% åldersavdrag det ger 2400.- , självrisk? 1500.-?
det gör att du får betala 900.- + att du sjitar ner försäkringen och får det dyrare i framtiden

B Bill Algö skrev:
Det där är nog 2000 efter RUT
försäkringsbolagen får ej hantera Rut så det blir 4000.-.
Du har väl 5års garanti? dvs minst 40% åldersavdrag det ger 2400.- , självrisk? 1500.-?
det gör att du får betala 900.- + att du sjitar ner försäkringen och får det dyrare i framtiden
Nej det var 2-årsgaranti. Men om det hade varit 5-års hade det inte räckte då tvättmaskinen köptes för lite mer än 5 år sen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.