Hej!
Så här är våra Fresh90-ventiler monterade. Är det korrekt? Borde det inte vara en obruten kanal mellan gallret på utsidan av huset och ventilen på innerväggen? Vi upplever luften lite torr och det kanske den blir om den tas från luftspalten mellan ytterpanel och board?

Untitled.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Normalt sett vill man ju ha en obruten kanal, men om det spelar så stor roll vet jag faktiskt inte, beror nog lite på konstruktionen av isolering/panel också ...

Luftfuktigheten borde inte påverkas mer än att det kanske finns en hysteres om panelen måste torka/avger fukt, dvs det kan ta några dagar jämfört med hur vädret svänger kanske ? Borde vara väldigt marginellt dock.

/K
 
Det är vanligt att luften tas från luftspalten mellan ytterpanel och board. Många gånger saknas galler helt och luften tas där ytterpanelen slutar ovanför dörr eller fönster.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.