Hej!
Så här är våra Fresh90-ventiler monterade. Är det korrekt? Borde det inte vara en obruten kanal mellan gallret på utsidan av huset och ventilen på innerväggen? Vi upplever luften lite torr och det kanske den blir om den tas från luftspalten mellan ytterpanel och board?
Så här är våra Fresh90-ventiler monterade. Är det korrekt? Borde det inte vara en obruten kanal mellan gallret på utsidan av huset och ventilen på innerväggen? Vi upplever luften lite torr och det kanske den blir om den tas från luftspalten mellan ytterpanel och board?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 8 591 inlägg
Normalt sett vill man ju ha en obruten kanal, men om det spelar så stor roll vet jag faktiskt inte, beror nog lite på konstruktionen av isolering/panel också ...
Luftfuktigheten borde inte påverkas mer än att det kanske finns en hysteres om panelen måste torka/avger fukt, dvs det kan ta några dagar jämfört med hur vädret svänger kanske ? Borde vara väldigt marginellt dock.
/K
Luftfuktigheten borde inte påverkas mer än att det kanske finns en hysteres om panelen måste torka/avger fukt, dvs det kan ta några dagar jämfört med hur vädret svänger kanske ? Borde vara väldigt marginellt dock.
/K
Klicka här för att svara
