Det är en Stiga modell 5234, typ MCS 504, enligt typskylten.
Rikard

rikard454 skrev:
Det är en Stiga modell 5234, typ MCS 504, enligt typskylten.
Rikard
oK då var det inte samma som min.annars kunde jag kollat den kniven

• Gilla
rikard454
  • Laddar…
Om jag läst rätt i Stigas reservdelskatalog ska din gräsklippare ha en kniv nr 1111-9155-01.

• Gilla
rikard454
  • Laddar…
OK, har pratat med en annan firma som servar Stiga och det ÄR en multiclipkniv, och den sitter visst rätt väg men är "på tok för kort" enligt honom...

Jag ska ringa o prata med firman som gjorde jobbet förra sommaren...

/Rikard

Svängde förbi firman som bytte kniven förra året men firman har ny ägare och dom kunde inte ta ansvar för vad förre innehavaren ställt till med...

Jaja, tur att det inte var någon större summa det rör sig om - en sån kniv kan inte kosta så många hundralappar. Köper nog den själv nu och monterar den hemma i garaget :-)

Cheerio!
/Rikard

Det är företaget man gör affär med så om det bara är ett ägarbyte men fortfarande samma företag så ska dom ta ansvaret. Men som du skriver så är det små pengar och det kan knappast vara lönt att bråka.

oceanis skrev:
Det är företaget man gör affär med så om det bara är ett ägarbyte men fortfarande samma företag så ska dom ta ansvaret. Men som du skriver så är det små pengar och det kan knappast vara lönt att bråka.
Precis min tanke, den nye firmaägaren verkade vara en trevlig prick och man kan ha nytta av hans tjänster framöver - jag köper en ny kniv för en blygsamma summa och monterar den själv och har lärt mig att inte dra ut så på tiden innan jag tar tag i saken nästa gång :)

/Rikard

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.