45 738 läst ·
273 svar
46k läst
273 svar
Fel i avloppet och ledningen vid nybyggd villa!
Fokusera på ert problem, släpp allt annat ovidkommande. Du uppfattas bara som oseriös och obegriplig om du drar upp sådant t.ex. "demokratiskt land". Om det du skriver stämmer har ni en riktigt besvärlig situation.G Goza skrev:
Jag menar inte illa faktiskt! Vi är så desperata att det verkar att det finns inga hopp och när jag ser min son tar på sig allt ansvar och inte mår bra så det brister mitt hjärta! Erkänner att ansvaret ligger på oss men behöver hjälp och inte bra att bli påhoppad hela tiden att vi är dumma och hyllas fuskare/bedrägeri som det är normal sak.A AndersS skrev:
Håller med. Om man skyller på demokrati, Sverige, polacker, ryssar och att alla är dumma så får man uppförsbacke. Det besiktningsman säger ni inte kunnat upptäcka vid en besiktning är det som är relevant. Inte nationalitet på de inblandade. Acceptera bara svenska lagar annars kommer det kosta massor av pengar och tveksamt om en seriös jurist ens vill hjälpa er.A AndersS skrev:
Påhoppen är det nog mest du som stått för. Sen när du skriver så osammanhängande och inte lägger ut vare sig slutbesked eller annan dokumentation sjunker din trovärdighet. Sen vem är det som köpt huset, du eller din son? Du behöver komma med saklig information och inte massa påhopp på olika länder som du anser lurat dig.
Än viktigare att bara gå på fakta och inte känslor. Fram med alla fakta, kolla hur långt rättsskydd i hemförsäkring räcker och sannolikhet att vinna. Lägg inte mer pengar i soptunnan genom att strida för det ni inte har chans att vinna.G Goza skrev:Jag menar inte illa faktiskt! Vi är så desperata att det verkar att det finns inga hopp och när jag ser min son tar på sig allt ansvar och inte mår bra så det brister mitt hjärta! Erkänner att ansvaret ligger på oss men behöver hjälp och inte bra att bli påhoppad hela tiden att vi är dumma och hyllas fuskare/bedrägeri som det är normal sak.
Ingen säger nog att de står på fuskbyggarnas sida. Men för att vinna i rätten är det fakta och inte känslor eller"hur det egentligen borde fungera" som gäller.
En advokat kostar flera tusen i timmen. Man måste nyttja dem till nåt där de kan göra nytta och har en chans att vinna. Att bråka via advokat om chansen att vinna är noll är slöseri av pengar. De kan inte trolla.
K Kane skrev:
Det är sant och därför vi vill inte slösa mer pengar och fokusera hur vi löser det. Om ett tag kommer vi att annonsera igen huset ocj sälja på vilket pris som helst.J JohanLun skrev:Håller med. Om man skyller på demokrati, Sverige, polacker, ryssar och att alla är dumma så får man uppförsbacke. Det besiktningsman säger ni inte kunnat upptäcka vid en besiktning är det som är relevant. Inte nationalitet på de inblandade. Acceptera bara svenska lagar annars kommer det kosta massor av pengar och tveksamt om en seriös jurist ens vill hjälpa er.
Tänk på att själv inte dölja fel, det kan du då få stå för. Eller sälj med friskrivningsklausul. Bostadsmarknaden är väl så het att allt går att sälja...G Goza skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Mycket konstigt i tråden, men den här delen reagerar jag på.G Goza skrev:
Varför menar du att det ska vara striktare regler ifall byggarbetarna kommer från ett annat land?
Självklart ska det vara exakt samma regler.
I övrigt är det väl inget konstigt i sig att ett företag bygger en bostad och säljer. Det är väl synnerligen vanligt...
J JohanLun skrev:Än viktigare att bara gå på fakta och inte känslor. Fram med alla fakta, kolla hur långt rättsskydd i hemförsäkring räcker och sannolikhet att vinna. Lägg inte mer pengar i soptunnan genom att strida för det ni inte har chans att vinna.
Ingen säger nog att de står på fuskbyggarnas sida. Men för att vinna i rätten är det fakta och inte känslor eller"hur det egentligen borde fungera" som gäller.
En advokat kostar flera tusen i timmen. Man måste nyttja dem till nåt där de kan göra nytta och har en chans att vinna. Att bråka via advokat om chansen att vinna är noll är slöseri av pengar. De kan inte trolla.
J JohanLun skrev:
Det där ser väl inte förskräckande ut. Kolla ett antal besiktningar på hus som är 10 år eller äldre så hittar du säkert liknande skrivelser.
Finns massor av hus med odokumenterade badrum som ändå funkar okej.
Finns massor av hus med odokumenterade badrum som ändå funkar okej.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 531 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 531 inlägg
Du säger rysk bulvan hela tiden, har du några som helst bevis på att det är en bulvan med?G Goza skrev:
Var finns detta hus?
Även om det finns brister i ett nybyggt hus behöver det inte betyda att huset är oanvändbart eller måste säljas till vilket pris som helst.
Jag hade tagit dit en kunnig för att uppskatta priset för att fixa det som är mest allvarligt.
Då vet ni det ska läggas 100 tkr eller 1 mkr på renovering.
Inget hus är perfekt och inte heller nybyggda.
Glöm inte att läget är det mesta folk betalar för…
Även om det finns brister i ett nybyggt hus behöver det inte betyda att huset är oanvändbart eller måste säljas till vilket pris som helst.
Jag hade tagit dit en kunnig för att uppskatta priset för att fixa det som är mest allvarligt.
Då vet ni det ska läggas 100 tkr eller 1 mkr på renovering.
Inget hus är perfekt och inte heller nybyggda.
Glöm inte att läget är det mesta folk betalar för…